روایت ریاکارانه غرب از موضوع‏‎ فلسطین و جنگ اوکراین

جریان رسانه‌ای غرب تحولات اوکراین را به گونه‌ای بسیار متفاوت از آنچه در سال‌های اخیر بر مردم فلسطین گذشته، روایت می‌کند.
کد خبر: ۵۱۹۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸ - 30April 2022

روایت ریاکارانه غرب از موضوع‏‎ فلسطین و جنگ اوکراین

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، کمی بیش از دو ماه از عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین می‌گذرد، که واکنش‌های تند غرب را در پی داشت و همچنین اتهامات ریاکاری و استاندارد‌های دوگانه.

به گزارش «دیترویت مترو تایمز»، جنگ اوکراین اگر بسیار آشنا به نظر می‌رسد، به این دلیل است که برای مدت طولانی اتفاق افتاده است؛ نه تنها در اروپا، بلکه به خصوص در فلسطین و سایر کشور‌های خاورمیانه و آفریقا.

کمتر از یک سال پیش بود که فلسطین با یکی از بزرگترین بمباران‌های هوایی خود از سوی رژیم صهیونیستی در چند وقت اخیر مواجه شد که این بمباران جان دست کم ۲۵۵ فلسطینی را گرفت.

به نظر می‌رسید که روایت فلسطین در نهایت در عرصه بین المللی شتاب گرفته، اما در مقایسه با تلاش‌هایی که برای اوکراین انجام شده، کار چندانی در قبال فلسطین صورت نگرفته است.

تحریم‌هایی از سوی اروپا و آمریکا علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین اعمال شده و شرکت‌های «فیس‌بوک و اینستاگرام» به پست‌هایی که خشونت علیه روسیه را ترویج می‌کنند، اجازه انتشار می‌دهند.

این اقدام از سوی رسانه‌های اجتماعی عجیب به نظر می‌رسد در حالی که همین پلتفرم‌ها در سال گذشته پست‌های حامی فلسطین را حذف می‌کردند.

طی سال گذشته و همزمان با تشید درگیری‌ها میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، «۷ amleh» به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی متمرکز بر توانمندسازی جامعه فلسطینی برای استفاده موثر از رسانه‌های اجتماعی، بیش از ۲۰۰ شکایت در مورد پست‌های حذف شده و حساب‌های تعلیق شده مربوط به «شیخ جراح»، محله فلسطینی در شرق قدس اشغالی که با اخراج اجباری و تخریب خانه‌ها از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی مواجه بود، دریافت کرد.

درگیری در اوکراین چنین استاندارد‌های دوگانه‌ای را احیا کرد، زیرا کاربران رسانه‌های اجتماعی به سرعت تضاد بین فلسطین و اوکراین را در رسانه‌ها و واکنش‌های دولت‌های غربی برجسته کردند.

«سی جی ورلمن»، روزنامه‌نگار و فعال علیه اسلام‌هراسی، در توییتی نوشت «کسانی که از مقاومت فلسطین حمایت می‌کنند اغلب به تروریسم ربط داده می‌شوند – چیزی که به نظر می‌رسد برای حامیان اوکراین قابل اجرا نیست.»

همزمان با انتشار تصاویر و ویدئویی از جنگ اوکراین، یک کاربر توییتر می‌نویسد «چگونه اسرائیل همان مقدار موشک را در یک ساعت به غزه شلیک کرد.

این پایگاه در بخش دیگری نوشت «زمانی که در سال گذشته مدارس، مساجد، برج‌های رسانه‌ای و بیمارستان‌ها در غزه هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفتند، این تحریم‌ها کجا بود؟»

این امر واکنش بسیاری را برانگیخته است؛ در حالی که آمریکا و کشور‌های اروپایی در حال اعمال فشار علیه روسیه هستند، اما در برابر اقدامات مشابه علیه رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کنند.

«دیترویت تایمز»، در پایان نوشت «فلسطینی یا غیر فلسطینی، به نظر می‌رسد که چنین نارضایتی‌هایی برای گوش‌های ناشنوا تاثیری ندارد چرا که آمریکا یک قانون استثنایی برای اسرائیل و دیگری برای بقیه جهان ارائه کرده است.»

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار