رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم:

فراموشی ارزش‌های دفاع مقدس از خواسته‌های دشمنان است

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم گفت: یکی از مواردی که باعث می شود به مقوله دفاع مقدس کمتر اهمیت داده شود، غفلت و فراموشی است که از خواسته های دشمن محسوب می شود.
کد خبر: ۵۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ - 31August 2015

فراموشی ارزش‌های دفاع مقدس از خواسته‌های دشمنان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، حسین صیدی در دیدار مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم که در محل سازمان قضایی نیروهای مسلح استان انجام شد، طی سخنانی با بیان اینکه در قرآن به عبرت گفتن از گذشته و تاریخ تاکید شده است، ابراز کرد: یکی از مهم ترین قطعات تاریخی، هشت سال دفاع مقدس است هر چند نیروهای مومن و انقلابی کشور ما با رهبری امام(ره) پیروزی به ثمر رساندن انقلاب اسلامی را رقم زدند اما حماسه هشت سال دفاع مقدس جایگاه ویژه ای دارد که در روند تاریخ زرین انقلاب، به زیبایی  می درخشد.

وی افزود: غفلت و فراموشی ارزش های سال های حماسه و ایثار علاوه بر اینکه موجب کم توجهی به آن دوران می شود، حرکت در مسیر خواسته های دشمنان است که جامعه نداند در هشت سال دفاع مقدس ایثارگران و رزمندگان اسلام و نیروهای مسلح و بسیج مردمی چه جانفشانی هایی کردند که به این جایگاه رسیدیم.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم به اذعان برخی کشورها نسبت به کمک به رژیم بعثی در طول جنگ اشاره کرد و افزود: آنها اعتراف و افشا کردند که چه کمک هایی در طول سال های جنگ به رژیم متجاوز  بعث کردند؛ انقلاب با تمام دنیا طرف بود و آنها با فرهنگ مترقی اسلام ناب محمدی(ص) در جنگ بودند.

وی تاکید کرد: یکی از مواردی که باید همواره به نیروهای مسلح یادآوری کنیم، حرکت در مسیر شهدا و عمل به وصایای آنان بخصوص پشتیبانی از ولایت فقیه است تا به فرموده حضرت امام(ره) به این مملکت آسیبی نرسد.

صیدی با اشاره به حضور جمع قابل توجهی از فرزندان شهدا، آزادگان سرافراز، ایثارگران عزیز و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در مسئولیت های گوناگون نیروهای مسلح، ادامه داد: حضور این عزیزان از یک سو همواره موجب یادآوری دوران صعب و سخت جنگ است و از سویی دیگر تذکری است به برخی از افراد که در مقابل امنیتی که امروز از آن رشادت های دوران دفاع مقدس بدست آمده، از کوتاهی در خدمت، کم کاری و سهل انگاری بپرهیزند و خود را در پیشگاه خدای متعال و خون پاک شهدا مسئول بدانند.

وی در بخش دیگری از این دیدار به سابقه تشکیل و ساختار سازمان قضایی نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: این سازمان بخش اساسی و عمده فعالیت خود را بر جلوگیری از جهل به قانون در نیروهای مسلح و موضوع پیشگیری از جرایم و تخلفات متمرکز کرده و با برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی مستمر در مراکز نیروهای مسلح و بسیج، این موضوع را مرتب یادآوری می نماید.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم همچنین با تقدیر از زحمات و تلاش های انجام گرفته از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اظهارداشت: ارزش کارهایی که در زمینه حفظ آثار شهدا و دفاع مقدس می شود کمتر از جهاد فی سبیل الله نیست.

انتهای ییام/

نظر شما
پربیننده ها