میزان زکات فطره در هرمزگان اعلام شد

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در اطلاعیه ای میزان زکات فطره مردم استان را اعلام کردند.
کد خبر: ۵۱۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸ - 30April 2022

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان،حجت‌الاسلام «محمد عبادی‌زاده» نماینده ولی فقیه در هرمزگان، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اگر کسانی بخواهند برنج ایرانی را مبنای محاسبه زکات فطره قرار دهند به ازای هر نفر ۱۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده و اگر کسانی برنج خارجی را مبنا قرار دهند، ۱۰۰ هزار تومان محاسبه شده است.

وی با ذکر این نکته که گندم قوت غالب مردم است، عنوان کرد: زکات فطره برای افرادی که قوت غالب آن‌ها گندم است، به ازای هر نفر ۴۳ هزار تومان تعیین شده است.

نماینده ولی فقیه درهرمزگان اظهارداشت: کفاره عذر غیر عمد برای افرادی که به هر دلیلی عذر موجهی برای روزه نگرفتن دارند مانند زنانی که به کودکان خود شیر می‌دهند و افراد بیمار، به ازای هر روز ۸ هزار تومان تعیین شده است و به ازای یک ماه ۲۴۰ هزار تومان است.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: روزانه ۴۸۰ هزار تومان کفاره روزه نگرفتن عمدی محاسبه شده است؛ یعنی به ازای یک ماه روزه نگرفتن عمدی در ماه مبارک رمضان، ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کفاره تعیین و مشخص شده است.

وی یادآورشد: براساس بررسی‌هایی که از بازار شهر بندرعباس به عمل آمد زکات فطره برا ی شهرستان بندرعباس و سایر شهرستان‌های مجاور محاسبه شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار