مدیر هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه:

کرمانشاه سوژه‌های نابی برای نگارش آثار نمایشی دفاع مقدس دارد

«آزادی» گفت: استان کرمانشاه به عنوان یکی از استان‌های مرزی که هشت سال به طور مستقیم  جنگ را لمس کرده، سوژه‌های نابی برای نگارش آثار نمایشی در حوزه دفاع مقدس دارد.
کد خبر: ۵۱۹۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۱ - 04May 2022

کرمانشاه سوژه های نابی جهت نگارش آثار نمایشی دفاع مقدس دارد«آذر آزادی» مدیر هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، با اشاره به ظرفیت‌های استان‌های درگیر  جنگ در هشت سال دفاع مقدس در حوزه هنر‌های نمایشی اظهار داشت: استان کرمانشاه به عنوان یکی از استان‌های مرزی که هشت سال به طور مستقیم  جنگ را لمس کرده، سوژه‌های نابی برای نگارش آثار نمایشی در حوزه دفاع مقدس دارد.

وی افزود: این استان  با توجه به تنوع فرهنگی  و قومی و همچنین انجام چندین عملیات مهم دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی آن از جمله گیلانغرب، سرپل ذهاب، قصرشیرین، اسلام آباد، پاوه و جوانرود، دارای ظرفیت خوبی جهت یافتن سوژه‌های ناب دفاع مقدس است.

آزادی تصریح کرد: در راستای نگارش آثار نمایشی و حمایت از هنرمندان علاقمند در این حوزه، سال گذشته اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با همکاری حوزه هنری اقدام به برگزاری اولین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه نویسی پایداران با محوریت غرب کشور نمود.

وی افزود: معرفی چهار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس استان کرمانشاه به شرکت کنندگان برای ایده یابی برای نگارش نمایشنامه‌ها از جمله اقدامات این دو ارگان فرهنگی برای ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای پایداران بود.

مدیر هنری و سینمایی این اداره کل خاطر نشان کرد: ماحصل این جشنواره چاپ نمایشنامه‌های برتر و تقدیر از نویسندگان این رویداد هنری بود.

وی در ادامه با بیان این که درصدد هستیم با همکاری حوزه هنری استان، دومین دوره از این جشنواره را برگزار کنیم افزود: امسال علاوه بر چاپ آثار برتر این جشنواره، از تولید تئاتر صحنه‌ای و خیابانی آثار نمایشی برتر نیز حمایت خواهیم کرد.

آزادی در پایان گفت: از سال ۱۳۹۹ تا کنون ۱۵ عنوان کتاب نمایشنامه دفاع مقدس توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان حمایت و منتشر شده است.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها