رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

رمضانی ماندن از رمضانی شدن بسیار مهم‌تر است

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به فیوضات ماه رمضان گفت: رمضانی شدن خیلی مهم است، اما رمضانی ماندن از رمضانی شدن بسیار مهم‌تر است.
کد خبر: ۵۱۹۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ - 01May 2022

حجت‌الاسلام محمدحسنیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در آستانه عید سعید فطر و آخرین روز از ماه رمضان، مراسم ویژه وداع با این ماه مبارک با حضور حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، صبح امروز (یکشنبه) در قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در این مراسم، برگزاری مراسم استقبال و وداع با ماه مبارک رمضان را از سیره نبی مکرم اسلام (ص) و سایر معصومین (علیهم‌السلام) توصیف کرد و گفت: در دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه، امام سجاد (ع) یک دوره جامع معارف رمضانی ذکر فرمودند که شرح و تفسیر آن بسیار اثرگذار و حائز اهمیت است.

وی با اشاره روایتی از امام علی (ع) که می‌فرماید «پایبند بودن به یک عمل از خود عمل سخت‌تر است»، گفت: رمضانی شدن خیلی مهم است، اما رمضانی ماندن از رمضانی شدن بسیار مهم‌تر است و برای رمضانی ماندن انسان باید از لغزش‌ها و لذت‌های لحظه‌ای و زودگذر دنیوی بگذرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به حدیثی از امام صادق (ع) که فرمود «اطاعه بعد الطاعه دلیل علی قبول الطاعه» یعنی اگر طاعت پشت طاعت انجام می‌دهید، دلیلی بر مورد قبول قرار گرفتن طاعت‌های شماست، گفت: دلیل و نشانه رمضانی ماندن این است که اگر در ماه مبارک رمضان خطا‌هایی را ترک کرده و اعمال نیکی را انجام دادیم، پس از این ماه نیز اعمال نیک و ترک معاصی را ادامه داده و به احوالات و روحیات قبل از ورود به ماه مبارک رمضان بازنگردیم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی همچنین نکته مهم دیگر را میزان خوشحالی از آمدن ماه رمضان و دلتنگی از رفتن این ماه عظیم دانست و افزود: اگر از رفتن ماه رمضان دلمان گرفت، نشانه بهره‌مندی ما از این ماه پر خیر و برکت بوده و چنانچه از رفتنش خوشحال شدیم، نیز نشانه این است که ما جایگاه و عظمت این ماه را به درستی نشناخته‌ایم.

وی همچنین گفت: دعای امام سجاد (ع) در وداع با ماه مبارک رمضان به ما می‌آموزد که چگونه از این ماه پر خیر و برکت استقبال کرده و چگونه آن را بدرقه کنیم. روح این دعا پاکی جان و بخشیده شدن گناهان است و امیدواریم به لطف الهی با خروج این ماه مبارک از گناهان خارج شده و با توسل به حضرت ولی عصر (عج) و یاد و ذکر مداوم آن حضرت تا سال آینده و رمضانی دیگر همچنان رمضانی بمانیم.

قبل از سخنرانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش دعای وداع با ماه مبارک رمضان با شور و حالی معنوی در این مراسم قرائت شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار