مسئول دفتر نمایندگی ولی‌‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی خبر داد؛

برگزاری ۲۰۰ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در استان مرکزی

حجت‌الاسلام «عبدی» گفت: در راستای گرامی‌داشت هفته عقیدتی و سیاسی در استان مرکزی، به همت سپاه و بسیج بیش از ۲۰۰ برنامه با ۱۲ عنوان در نظر گرفته شده است که در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شوند.
کد خبر: ۵۲۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳ - 01May 2022

آثار شهید مطهری نقش مهمی در صیانت از ارزش های اسلامی دارد/  برگزاری ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی در استان مرکزی با رویکرد جهاد تبیینبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، حجت‌الاسلام «ماشاءالله عبدی» مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی، به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهید مطهری با تلفیق بصیرت، علم، عرفان حقیقی و معنویت مبتنی بر اسلام ناب محمدی، به عنوان الگوی یک انسان واقعی و استاد در تراز مکتب اسلام مطرح است.

وی افزود: استاد مطهری معمار فکری انقلاب اسلامی است و تفکر شهید مطهری مبنای انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام عبدی با بیان اینکه شهید مطهری پیشگام در امر جهاد تبیین بود، افزود: استاد مطهری همواره در پاسخ به شبهات تسلط داشت و با تسلط و شناختی که از جامعه داشت، همواره منشأ خیرات و برکات فراوانی برای مکتب اسلام و انقلاب اسلامی بود.

حجت‌الاسلام عبدی با تأکید بر اینکه تفکر و مکتب شهید مطهری همواره زنده و پویاست، گفت: آثار این شهید بزرگوار نقش مهمی در صیانت از ارزش‌های اسلامی و اعتقادات جوانان دارد و می‌تواند جهاد تبیین را محقق کند و بسیاری از آثار شهید مطهری راهنمای کامل در اندیشه اسلامی بوده و هفته معلم فرصتی مناسب برای تبلیغ و تبیین آثار و مکتب شهید مطهری است که باید از آن به خوبی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه دوازدهم اردیبهشت امسال به عنوان چهل و سومین سالگرد شهادت آیت‌الله مطهری (ره) به عنوان روز عقیدتی و سیاسی نامگذاری شده است، گفت: در راستای گرامیداشت یاد و خاطر شهید مطهری و تبیین آثار و مکتب این استاد گران‌قدر، در مدت یک هفته برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده و در استان مرکزی برنامه‌ها از ۱۴ تا ۲۰ اردیبهشت برگزار می‌شوند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: «شهید مطهری خدامحوری و اعتقاد به معاد»، «شهید مطهری، ترویج معنویت و اخلاق»، «شهید مطهری، جهاد و تلاش برای زمینه‌سازی ظهور»، «شهید مطهری، عدالت، مبارزه با فساد و استکبارستیزی»، «شهید مطهری، ترویج سبک زندگی اسلامی و مقابله با فرهنگ غربی»، «شهید مطهری، شناخت فتنه‌های زمان» و «شهید مطهری تربیت نسل جوان متعهد و انقلابی» مهمترین محور‌های برنامه‌ها در هفته عقیدتی و سیاسی سال جاری هستند.

وی ادامه داد: رویکرد کلیه برنامه‌ها در این هفته، جهاد تبیین با استفاده از مکتب و آثار شهید مطهری است و اندیشه شهید مطهری مختص زمان و مقطع خاصی نیست؛ لذا سپاه و بسیج در طول سال برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی کرده و با استفاده از اندیشه‌سازی تفکر شهید مطهری، برنامه‌های مختلفی در دستور کار برای پاسداران، بسیجیان و سربازان قرار گرفته است.

حجت الاسلام عبدی اضافه کرد: دیدار و تجلیل با خانواده معظم شهدا، گلباران مزار مطهر شهدا، برنامه‌های تبلیغی و تبیینی سیره شهید مطهری، تجلیل از خانواده ایثارگران و طلاب جهادی در حوزه تعلیم و تربیت، تجلیل از اساتید و مربیان آموزشی، کتابخوانی با موضوع سیره شهید مطهری، فراخوان مقاله‌نویسی با موضوع شهید مطهری برای پاسداران، بسیجیان و سربازان، دیدار معلمان، اساتید و مربیان با نماینده ولی‌فقیه در استان و با ائمه جمعه در شهرستان‌ها، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و هیئت‌های اندیشه‌ورز بسیج و فراخوان مقاله با موضوع جهاد تبیین، از جمعه مهمترین برنامه‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: در راستای گرامی‌داشت هفته عقیدتی و سیاسی در استان مرکزی، به همت سپاه و بسیج بیش از ۲۰۰ برنامه با ۱۲ عنوان در نظر گرفته شده است که در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار