رئیس ائتلاف فتح عراق:

اگر از «حشد شعبی» حمایت کنیم، کسی قادر به انحلال آن نخواهد بود

هادی العامری در سخنانی گفت: اگر از «حشد شعبی» حمایت کنیم، کسی قادر به انحلال آن نخواهد بود.
کد خبر: ۵۲۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶ - 01May 2022

اگر از «حشد شعبی» حمایت کنیم، کسی قادر به انحلال آن نخواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از شفق نیوز، «هادی العامری» رهبر ائتلاف فتح و دبیرکل سازمان بدر، روز شنبه از انحلال حشد شعبی در عراق در صورت غفلت نیرو‌های حامی این سازمان وابسته به نیرو‌های مسلح عراق ابراز نگرانی کرد.

این سخنان وی دیشب در مراسم یادبود یکی از قربانیان رهبران بدر به همراه گروهی از مبارزان این سازمان ایراد شد.

العامری در سخنان خود با بیان اینکه تهدید واقعی حشد شعبی، تهدید بیرونی و داخلی است و باید به این دو تهدید توجه کرد، افزود: اگر حشد شعبی را قوی، توانا، پایبند به اهداف و آرمان‌ها حفظ کنیم، هیچ کس قادر به انحلال آن نخواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر با حفظ حشد شعبی، فداکاری‌ها و جایگاه آن به نقش اصلی خود عمل نکنیم، آن را از دست خواهیم داد، گفت: حشد الشعبی باقی می‌ماند و به جایگاه قوی‌تری می‌رسد.

در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴، مرجع دینی، آیت الله سید علی سیستانی، فتوایی برای تشکیل نیرو‌هایی از داوطلبان برای همکاری با نیرو‌های امنیتی برای شکست حمله‌ای که توسط داعش انجام شد و موجودیت عراق را تهدید می‌کرد، صادر کرد. در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۶، پارلمان عراق قانونی را برای تشکیل حشد شعبی تصویب کرد که تأیید می‌کرد این مؤسسه بخشی از نیرو‌های امنیتی در کشور است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار