امیر اسماعیلی در جمع خبرنگاران عنوان کرد

رشد 3 برابری محصولات راداری و موشکی پدافند هوایی/ رونمایی دو نرم‌افزار پدافندی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) از رشد سه برابری محصولات راداری و موشکی پدافند هوایی خبر داد و گفت: امروز از دو محصول جدید که کاربرد آموزشی دارند رونمایی خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ - 30August 2015

رشد 3 برابری محصولات راداری و موشکی پدافند هوایی/ رونمایی دو نرم‌افزار پدافندی

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) صبح امروز در حرم مطهر امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز از دو محصول جدید که کاربرد آموزشی دارند رونمایی خواهیم کرد.

وی در تشریح ویژگیهای این محصولات گفت: یکی از این محصولات، نرمافزار برنامه سیستم آموزشی و در واقع نرمافزار شبیهساز راداری است. در این نرمافزار سیستمهای جنگ الکترونیک لحاظ شده؛ که در دوران دفاع مقدس هم به نوعی از آنها استفاده میشد، و امیدواریم که بتواند در ارتقای آموزشی افسران پدافند مؤثر واقع شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) ادامه داد: نرمافزار آموزشی دیگر «نرمافزار فرماندهی و کنترل» است که فضای صحنه نبرد در عملیات هوایی را مشخص میکند، و از لحظه اول مأموریت (مرحله کشف) تا لحظه آخر (مرحله انهدام) را پوشش میدهد.

امیر اسماعیلی در خصوص برنامه قرارگاه پدافند هوایی در زمینه برگزاری رزمایش نیز عنوان کرد: قصد داریم رزمایش پدافند هوایی را در پایان فصل پاییز انجام دهیم؛ که در این رزمایش نیمی از کشور را بهصورت مستقیم و کل کشور را بهصورت غیر مستقیم تحت پوشش پدافندی خواهیم داشت.

وی افزود: از خصوصیات این رزمایش این است که هم بهصورت مستقل توسط قرارگاه پدافند هوایی و هم بهصورت مشترک بین ارتش و سپاه برگزار میشود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) تصریح کرد: دستاورد جدید دیگری را نیز در جریان اجرای رزمایش رونمایی خواهیم کرد.

امیر اسماعیلی در پاسخ به سؤالی مبنی بر میزان بودجه قرارگاه بیان کرد: ما به فرمان فرمانده معظم کل قوا در زمینه تولید، به مصرف بهینه توجه داریم و سعی میکنیم به گونهای برنامهریزی کنیم که برای کشور کمترین بار مالی را ایجاد کند، و امروز به برکت مراکز دانشبنیان و زارت دفاع این هدف محقق میشود.

وی گفت: بحمدلله امروز محصولات راداری و موشکی ما نسبت به گذشته رشد سه برابری داشته و گسترش سه هزار و 600  نقطهای پدافند در سطح کشور نشاندهنده این است که ما از حداقل به حداکثر رسیدهایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار