مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

قرآن و عترت تنها راه نجات از تهاجم فرهنگی دشمن است

حجت‌الاسلام «حسینی» گفت: دشمن از طریق فضای مجازی به باورهای مردم حمله می‌کند و تنها راه نجات ما از دست این تهاجم فرهنگی، قرآن و رجوع به عترت است.
کد خبر: ۵۲۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲ - 02May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «سید شهاب‌الدین حسینی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، امروز (دوشنبه) در آیین اختتامیه محفل جزءخوانی قرآن در امامزاده سیدحمزه تبریز، اظهار داشت: در زمان کنونی دشمن از طریق فضای مجازی به باور‌های مردم حمله می‌کند و تنها راه نجات ما از دست این تهاجم فرهنگی، قرآن و رجوع به عترت است.

وی افزود: تا زمانی که به قرآن و دامن اهل بیت (ع) چنگ بزنیم، ترسی نخواهیم داشت و اگر از آن‌ها دوری کنیم، زمینه انحراف جوانان آماده خواهد شد.

«حسینی» با بیان این‌که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، امامزاده‌ها باید قطب‌های فرهنگی جامعه باشند، گفت: امیدواریم با انجام برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی مختلف در آستان امامزادگان، این اماکن مقدس تاثیرگذاری فرهنگی بیش‌تری در جامعه داشته باشند و زمینه‌ساز برنامه‌های معنوی در عصر انفجار اطلاعات شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: همچنین در این ماه، آیین‌های مذهبی، برنامه‌های متنوع و مراسم‌های مختلفی با همکاری ادارات و نهاد‌های دولتی در این امامزاده برگزار شد و بیش از ۳ هزار نفر در آن‌ها مشارکت کردند.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان سفره افطاری برای بهره‌مندی ۱۰ هزار نفر از نیازمندان از این احسان در امامزاده سیدحمزه تبریز پهن شد، ادامه داد: در این مدت همچنین با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، بین نیازمندان بسته‌های معیشتی توزیع شد.

«حسینی» با اشاره به جایگاه قرآن کریم در اسلام، یادآوری کرد: با توجه به فرمایش پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه «قرآن، سفره پهن شده پروردگار متعال و غذای آماده الهی است، شما هرچقدر توانایی دارید از این سفره بهره‌مند شوید» در این راستا زمینه بهره‌مندی از این سفره الهی در جوار امامزاده سیدحمزه تبریز مهیا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با قدردانی از متولیان برگزاری این محفل، افزود: با نصب ضریح جدید این امامزاده، توسعه و یکسان‌سازی آن، گام مهمی در زیرساخت عمران و آبادی این امامزاده در کنار بخش فرهنگی آن برداشته شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار