بیانیه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان به مناسبت روز معلم

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان به مناسبت روز معلم بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۵۲۰۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳ - 02May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان به مناسبت روز معلم بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

ن و القلم و ما یسطرون

تعلیم و تربیت از شئون الهی است و خداوند متعال این هدیه ارزشمند را به مقربان درگاهش عنایت کرده تا مسیر کمال را به اشرف مخلوقاتش بیاموزد.

دوازدهم اردیبهشت مصادف با سالروز نکوداشت نام و یاد استاد شهید حضرت آیت الله علامه «مرتضی مطهری» است که به دست گروهک تکفیری و شقی فرقان به فیض شهادت رسید و چه زیبنده است این روز با تجلیل و تکریم از مقام شامخ معلم، جاودانه بماند.

درجاودانگی جایگاه مقام معلم همین بس که امام خمینی (ره) می‌فرمایند: «معلمی شغل انبیاست، انبیاء هم معلم بشر هستند.»

و مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) نیز «بالا رفتن مقام معلم را همان بالا رفتن مقام تعلیم و تربیت در جامعه می‌دانند.»

این هفته فرصت مغتنمی است تا پژوهشگران علم و معرفت، اساتید، دانشجویان و اهل کتاب و دانش به مطالعه آثار ارزشمند فیلسوف شهید استاد مطهری پرداخته شود تا مقام علم و جایگاه رفیع معلم ارج نهاده شود.

ما هم بر خود لازم می‌دانیم ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری (ره) این روز بزرگ را به زحمت کشان راستین علم و معرفت، معلمان عزیز، جامعه دانشگاهها و فرهیختگان عزیز که عمر پربرکت خویش را خالصانه وقف آموزش فرزندان این دیار اسلامی و پیشرفت کشورعزیزمان ایران نموده‌اند تبریک و تهنیت عرض نمایم و با تبریک صمیمانه‌ترین تهیات و سلام، زحماتشان را ارج نهیم.

یاد استاد شهید و همه شهدای گرانقدر فرهنگی گرامی‌باد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار