با صدور پیامی؛

سردار «مرادحاجتی» به مقام شامخ معلمان ادای احترام کرد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان به مناسبت فرا رسیدن روز معلم و هفته گرامیداشت مقام معلم در مدح و منزلت این جایگاه ارزنده، پیامی منتشرکرد.
کد خبر: ۵۲۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹ - 02May 2022

سردار «مرادحاجتی» به مقام شامخ معلمان ادای احترام کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان امروز به مناسبت فرا رسیدن روز معلم و هفته گرامیداشت مقام معلم در مدح و منزلت این جایگاه ارزنده، پیامی منتشرکرد.

متن پیام به شرح زیر است؛

 به نام و یاد خداوندی که بزرگترین و تنهاترین معلم آفرینش است. اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش معلمان و اساتیدی است که در ترویج دانش و بینش، همانند استاد شهید «مرتضی مطهری» اهتمام می ورزند و از همین روست که نام و جایگاه والای معلم در فرهنگ ما همواره با قداست و احترام همراه بوده است.

رمز جاودانگی هر تمدنی را باید در میزان بسط آگاهی و علم در میان مردمان آن جامعه جستجو کرد و قضاوت در خصوص نقش‌آفرینی ممتاز انسان‌ها در هر عصر و زمان را با ارزیابی میزان رواج اندیشه و دانش آن ملت سنجید. با چنین نگاهی به جامعه بشری، بیشتر و بهتر به مقام والای انسان‌هایی پی می‌بریم که عمر خود را صرف علم‌آموزی، آگاهی‌بخشی، معرفت‌شناسی و تلاش در جهت ارتقا سطح بینش و دیدگاه فردی و جمعی آحاد جامعه می کنند.

جا دارد یادی کنیم از معلمانی که سنگر علم و دانش را رها کرده و در طول 8 سال دفاع مقدس در یک دست، قلم و در دست دیگر اسلحه گرفتند تا هم رسالت معلمی شان را انجام دهند و هم درس ایثار و مشق شهادت را به دیگران بیاموزند.

دوازدهم اردیبهشت ماه فرصتی است مغتنم، تا یاد و خاطره  استاد فرزانه شهید آیت الله «مرتضی مطهری» و دیگر شهدای عرصه علم و دانش را گرامی بداریم.

اینجانب به نمایندگی از خادمین حوزه دفاع مقدس ضمن ارج نهادن به مقام شامخ استاد شهید «مرتضی مطهری»، فرارسیدن هفته معلم را خدمت همه معلمان و اساتید فرهیخته و فرهنگ آفرین کشور و استان خوزستان و خانواده های معظم شهدای فرهنگی و دانش آموز تبریک عرض نموده و به احترام این قشر ارزشمند و فرهیخته خبردار می ایستم و ادای احترام می کنم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار