پیام تبریک مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس کرمان به مناسبت روز معلم

سرهنگ «مهدوی فرد» با صدور پیامی روز معلم را به همه معلمان در مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علميه تبريک گفت.
کد خبر: ۵۲۰۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷ - 02May 2022

پیام تبریک مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس کرمان به مناسبت روز معلم

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سرهنگ «محمود مهدوی فرد » مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با صدور پیامی سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم را تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

معلمی هنر است، معلمی، مهری است که از روز ازل با گِل آدمی سرشته شده تا مردم از ظلمات جهل به نور دانایی رهنمون شوند.

تعلیم و تعلم از شئون الهی است و معلمان و استادان به عنوان یکی از ارکان توسعه کشور در شکل دهی  نظام علمی و فرهنگی جامعه نقشی ماندگار دارند که در این بین هنرآموزان هنرستان های هنری از آن جهت که علاوه بر کرسی تدریس و تعلیم بر مسند فرهنگ و هنر در حیطه آرامش روح جامعه نیز می کوشند؛ دارای ارزشی مضاعف است.

اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان و اساتیدی است که در ترویج دانش و بینش، همانند استاد شهید اهتمام می ورزند و از همین روست که نام و جایگاه والای معلم در فرهنگ ما همواره با قداست و احترام همراه بوده است.

سالروز شهادت استاد شهید علامه مطهری را روز معلم نامیدن، ترسیم طرحی از اراده و ایمان و اخلاص برای تلاش و تکاپو در تربیت انسان و هدایت دلسوزانه اوست که سرمشق معلمان مخلص میهن اسلامی ماست.

هفته معلم فرصت ارزشمندی برای گرامی‌‌داشت یاد و خاطره علامه شهید مرتضی مطهری و همه معلمان شهید ایران اسلامی و همچنین فرصت ارزشمندی برای تجلیل از زحمات معلمان دلسوز و وظیفه‌شناسی است که دانش‌آموزان و دانشجویان خود را با زحمات شبانه‌روزی به سوی روشنایی و هدایت سوق می‌دهند.

انتهای پیام/  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار