مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

رشد و توسعه هر جامعه در گرو آموزش و پرورش صحیح است

سرهنگ «رشیدی» با صدور پیامی در آستانه روز معلم، یاد استاد شهید مرتضی مطهری (ره) و مقام شامخ معلم را گرامی داشت.
کد خبر: ۵۲۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳ - 02May 2022

رشد و توسعه هر جامعه در گرو آموزش و پرورش صحیح است

به گزارش  خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار « محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان  به مناسبت فرا رسیدن روز معلم و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) پیامی صادر کرد.  

در متن این پیام آمده است:

فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) و آغاز هفته گرامیداشت مقام معلم، یادآور جایگاه والای تعلیم و تعلم است.  معلمان و استادان به عنوان یکی از ارکان توسعه کشور در شکل دهی  نظام علمی و فرهنگی جامعه نقشی ماندگار دارند.

 تعالی، رشد و توسعه هر جامعه در گرو آموزش و پرورش صحیح است، آمیختن علم و عمل و آراستن تحصیل با فضایل اخلاقی و تهذیب میسر نیست مگر به همت استادان و معلمان آگاه، عالم به علم روز و از خود گذشته. شهید بزرگوار استاد مطهری نمونه کاملی از همه فضایل معلمی و استادی بود. وی کمر همت به پرورش نسلی بست که وارثان انقلابی عمیق و دامنه‌دار شدند. انقلابی که با نیروی قلم و عقیده به پیروزی رسید و با تکیه بر نیروی دانش و ایمان نسل پرورش یافته به دست معلمان راستین انقلاب همچون استاد مطهری مسیر پرافتخار خود را پیمود و در سایه ولایت، امروز الگویی برای کشورهای مستقل و مقتدر در جهان است.

در دروران مبارزات انقلابی و هشت سال دفاع مقدس معلمان و اساتید نقش بی‌بدیل و ارزشمندی داشتند و با بصیرت و آگاهی   کلاسهای درس را رها کردند و با حضور در مناطق عملیاتی در آزمون مبارزه با نفس به موفقیت رسیدند.

بدون تردید استادان فرهیخته کشورمان در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به عنوان سال« تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»  نام‌گذاری شده است بیش از گذشته طلیعه‌دار عرصه عزم، اراده، کار و تلاش خواهند بود و در جهت اعتلای علم و فناوری کشور، بستر مناسبی را برای تحقق این امر فراهم خواهند کرد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مقام شامخ استاد شهید مرتضی مطهری و همه اساتید و معلمانی که با از خود گذشتی و ایثار  خون پاکشان به پای درخت انقلاب ریخت، فرارسیدن هفته معلم را  به حضور همه معلمان و استادان فرهیخته و فرهنگ آفرین کشور به‌ویژه فرهنگیان استان لرستان  تبریک عرض  نموده و توفیق روزافزون این عزیزان را از خداوند متعال خواستارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها