نماینده مردم در مجلس:

سعودی‌ها تحت تأثیر تصمیمات کشور‌های فرامنطقه‌ای قرار نگیرند

نوش آبادی گفت: سعودی‌ها که به دنبال نوسازی روابط هستند باید دقت کنند که تحت تأثیر آمریکا و صهیونیست‌ها نباشند این توصیه از آن جهت است که سران این کشور به طور کلی استقلال چندانی در تصمیم گیری نداشته و تحت تأثیر تصمیمات کشور‌های فرامنطقه‌ای هستند.
کد خبر: ۵۲۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ - 03May 2022

سعودی‌ها تحت تأثیر تصمیمات کشور‌های فرامنطقه‌ای قرار نگیرند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین نوش‌آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت برقراری مجدد روابط میان ایران و عربستان، اظهار داشت: روابط دو کشور ایران و عربستان به عنوان دو کشور استراتژیک منطقه بسیار حائز اهمیت است و لازم است به دلایل مختلف امنیتی و اقتصادی این روابط مجدد برقرار شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: سعودی‌ها که به دنبال نوسازی روابط هستند باید دقت کنند که تحت تأثیر آمریکا و صهیونیست‌ها نباشند این توصیه از آن جهت است که سران این کشور به طور کلی استقلال چندانی در تصمیم گیری نداشته و تحت تأثیر تصمیمات کشور‌های فرامنطقه‌ای هستند.

وی در ادامه به نقش کشور‌های عمان و عراق در بازسازی روابط ایران و عربستان اشاره کرد و افزود: تداوم گفتگو‌ها سوءتفاهم‌ها را کمتر و زمینه ایجاد همکاری‌ها را افزایش می‌دهد از این رو علیرغم اینکه مذاکرات در حوزه امنیتی و با میانجی گری است، اما می‌تواند در شکل مطلوب در مسائل فرهنگی و اقتصادی با فضای کاملا دیپلماتیک برگزار شود.

نوش آبادی همچنین با تأکید بر اینکه ایجاد ثبات و امنیت آب‌های خلیج فارس و دریای عمان با همکاری کشور‌های حوزه خلیج فارس امکان پذیر بوده و نیازی به سایر کشور‌های فرامنطقه‌ای نیست، گفت: بحران یمن از زمینه‌هایی بود که روابط میان دو کشور را مختل کرد لذا باید در این حوزه نیز تصمیم گیری‌هایی صورت گیرد و مسائل حقوقی مربوط به حادثه منا هم در چارچوب خود دنبال شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی روابط برقرار باشد امکان حل مسائل وجود دارد، اما وقتی هیچ رابطه‌ای وجود نداشته باشد، مشکلات و مسائل گذشته نیز پیچیده‌تر و خصمانه‌تر خواهد شد لذا دو طرف باید به سمت بهبود روابط پیش بروند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها