رییس پلیس امنیت اقتصادی فاتب خبر داد؛

دستگیری ۱۶ اخلالگر ارزی/ افزایش ۵۰ درصدی کشفیات از ابتدای سال تا کنون

سرهنگ ولیپور گودرزی از دستگیری ۱۶ نفر که قصد اخلال در بازار ارز را در هفته‌های اخیر داشتند، خبر داد.
کد خبر: ۵۲۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۴ - 04May 2022

دستگیری ۱۶ اخلالگر ارزی/ افزایش ۵۰ درصدی کشفیات از ابتدای سال تا کنونسرهنگ علی ولیپور گودرزی رییس پلیس امنیت اقتصادی فاتب در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، درباره اقدامات انجام شده در پلیس امنیت اقتصادی از ابتدای سال تاکنون اظهار داشت: برابر اقدامات انجام شده در پلیس امنیت اقتصادی کشفیات ما نسبت به سال گذشته در همین یک ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱، تقریبا ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از دو سال قبل بحث انبار‌ها را پیگیری کرده‌ایم و همه انبار‌های بزرگ و محل دپوی کالا‌ها را شناسنامه‌دار کرده‌ایم، تقریبا هم در بحث کشف کالای قاچاق موفق بوده‌ایم و همچنین اقداماتی که انجام داده‌ایم از بازدارندگی جرائم برخوردار بوده و باعث پیشگیری از وقوع جرم شده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به اولین طرح کاشف در سال ۱۴۰۱ که توسط نیرو‌های این پلیس انجام شده است، تصریح کرد: در طرح اخیر کاشف ارزش ریالی کالا‌های کشف شده بیش از ۶۸ میلیارد بوده که شامل انواع و اقسام کالا از جمله لوازم‌خانگی، لوازم آشپزخانه و… است. مشابه همه کالا‌های کشف شده در داخل کشور با کیفیت بهتر تولید می‌شود.

گودرزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره معاملات فردایی گفت: با توجه به اقدامات خوبی که در سال‌های گذشته پلیس امنیت در زمینه معاملات فردایی انجام داده است در حال حاضر تقریبا این نوع معاملات کم شده است. ما هم این موضوع را در بانک مرکزی مطرح کرده‌ایم و بانک مرکزی هم به دولت اعلام کرده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: براساس مصوبه جدیدی که در حال حاضر نیز اعلام شده است به طور کل معاملات فردایی چه ارز و چه موارد دیگر کاملا جرم است و با افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند برخورد می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در یک الی دو هفته اخیر هم افرادی که قصد داشتند در قیمت ارز نوسان ایجاد کنند شناسایی و ۱۶ نفر را در هفته گذشته دستگیر کرده و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل داده‌ایم.

گودرزی درباره رمز ارز‌ها گفت: بانک مرکزی متولی رمزارز‌ها است و این موضوعات را پیگیری می‌کند. تقریبا وضعیت خوب است البته بانک مرکزی نیز به دنبال این است که این رمزارز‌ها را هدفمند کند و انشالله اگر زیرساخت‌ها فراهم شود از کانال بانک مرکزی این موضوعات پیگیری می‌شود.

وی همچنین درباره احتکار کالا در ماه مبارک رمضان گفت: هر سال متاسفانه با توجه به تورمی که وجود دارد شاهد احتکار کالا به ویژه کالا‌های اساسی در ایام ماه مبارک رمضان هستیم.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فاتب ادامه داد: در خصوص شکر نیز یک باند شناسایی و دستگیر شده است. این باند به صورت شبکه‌ای شکر دولتی را دریافت و متاسفانه به قیمت آزاد عرضه می‌کردند. در بحث آرد هم با چنین مشکلاتی مواجه بودیم و برخی کیلویی ۳۵ هزار تومان آرد را خریداری کرده و به قیمت ۳۵۰ هزار تومان به صورت آزاد می‌فروختند.

گودرزی خاطرنشان کرد: شبکه شناسایی و در حال دستگیری همه اعضا هستیم در حال حاضر دو الی سه نفر در همین رابطه بازداشت شده‌اند و همچنان در حال پیگیری پرونده هستیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار