حجت الاسلام شهیدی خبر داد؛

1350 میلیارد تومان؛ معوقات ایثارگران از سال 91 تا 93/ بنیاد شهید با کمبود بودجه مواجه است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: معوقات ایثارگران تا پایان سال 90 پرداخت شده‌ است اما معوقات سال‌های 91 تا 93 که به مبلغ 1350 میلیارد تومان است، پرداخت نشده است و تلاش داریم آن را تامین کنیم.
کد خبر: ۵۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ - 30August 2015

1350 میلیارد تومان؛ معوقات ایثارگران از سال 91 تا 93/ بنیاد شهید با کمبود بودجه مواجه است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با نخبگان و تشکلهای شاهد و ایثارگر صبح امروز همزمان با سالگرد شهادت شهیدان باهنر و رجایی در ساختمان شهید رسول زاده برگزار شد.

در ابتدای مراسم عباس کمرهای رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر به بیان برخی فعالیتهای این مرکز در طول سال پرداخت.

در ادامه مراسم حجت الاسلام شهیدی با بیان این که اولین کار پس از ورودم به بنیاد شهید دیدار با تشکلها بود، بیان داشت: بیش از 85 گروه با من ملاقات کردند. قریب به 200 تشکل شاهد و ایثارگر داریم که 130 تشکل در استانها و بقیه در تهران مشغول به فعالیت هستند. با تلاشهایی که صورت گرفت مرکز نخبگان و دانش پژوهان را تقویت کرده و با مرکز تشکلهای شاهد و ایثارگر ادغام شد و اعلام داشتیم تا از وجود آنان استفاده شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر این که باید از نخبگان و تشکلها به عنوان اتاق فکر استفاده کرد، افزود: باید به مسیری برویم که بنیاد شهید در اختیار این افراد باشد چرا که اینها بهتر مشکلات را درک میکنند و خود از فرزندان شهدا و ایثارگران هستند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با اعلام این خبر که از نخبگان برای آسیب شناسی مسائل بنیاد استفاده شد، تصریح کرد: اعتماد بین بنیاد و ایثارگران کم شده بود. با همین اصل از این عزیزان خواستیم تا طرحهای خود را برای جلب اعتماد مطرح کنند. در یکی از جلسات، اعضای مرکز دانش پژوهان یکی از مشکلات خود را عدم ارتباط با بنیاد اعلام کردند. در همان دو – سه ماه اول به این نتیجه رسیدیم که عدهای علیه این عزیزان در جامعه سم پاشی کردهاند که هر چه هست برای ایثارگران است. در حالی که این طور نیست و این تبلیغ منفی علیه جامعه ایثارگر است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از مهمترین دغدغههای بنیاد را اشتغال فرزندان شاهد دانست و بیان کرد: 67 هزار جوان ایثارگر نیازمند اشتغال داریم. اولین برنامه ما این بود که شاغلین بالای سی سال بازنشسته شوند تا در مرحله اول در خود بنیاد شهید اشتغال ایجاد کنیم. با تلاشهایی که صورت گرفت آمار نیازمندان به اشتغال را به زیر 50 هزار رساندیم و نزدیک به 400 نفر از فرزندان شاهد را در درون بنیاد مشغول به کار کردیم.

وی با تاکید بر حل مشکلات در زمینههای مختلف با همفکری مرکز نخبگان تصریح کرد: مرکز دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آغاز به کار کرده است که به زودی اولین جلسه این شورا با حضور رئیس جمهور آغاز به کار میکند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به کمبود بودجه به عنوان یکی از مشکلات بنیاد شهید در سال جاری اشاره کرد و افزود: بودجهای که سال گذشته طبق آن برنامه ریزی کردیم براساس هر بشکه نفت هشتاد دلار بود اما در حال حاضر این رقم به 40 دلار رسیده است. با وجود کمبود بودجه باید بتوانیم با امکانات کم کار کنیم. در مورد بحث نخبگان نیز با سورنا ستاری مشاور رئیس جمهور صحبت کردیم تا امکانات بیشتری را در اختیار ما قرار دهد.

حجت الاسلام شهیدی با اشاره به مراحل اجرای قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران بیان داشت: 71 درصد از قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرا شده است. 19 درصد آن به صورت آیین نامه تدوین و به کمیسیونهای مجلس فرستاده شده است و باید مصوب شود که نیازمند بودجه فراوان است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تاسیس صندوق سلامت عنوان کرد: با تشکیل صندوق سلامت اعلام شد تا اقلامی که بیمهها تقبل نمیکنند از بیمه سلامت تامین شود و اگر ایثارگران در زمینه درمان به مشکلی برخوردند با مراجعه به ادارات کل مشکل آنان برطرف شود.

وی با اعلام رضایت 80 درصدی ایثارگران از درمان خود اعلام کرد: البته نارساییهایی در کار وجود دارد ولی سعی داریم مشکل درمان که دغدغه اصلی بنیاد است را حل کنیم.

حجت الاسلام شهیدی تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر را 170 هزار نفر دانست و افزود: قریب به 8 هزار نخبه شناسایی شده است که مسئله تامین شهریه در صحبتهایی که با رئیس دانشگاه آزاد انجام دادیم، حل شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که 3 میلیون نفر را در بنیاد تحت پوشش داریم، عنوان کرد: معوقات تا پایان سال 90 را پرداخت کردهایم. معوقات سالهای 91 تا 93 که به مبلغ 1350 میلیارد تومان میباشد، پرداخت نشده است که در تلاش برای تامین آن هستیم.

در پایان مراسم نیز از برگزیدگان طرح هزار ختم قرآن کریم که در ماه رمضان برگزار شد، تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها