برخورد راکت به حوالی منطقه سبز بغداد

منابع خبری گزارش دادند که یک راکت به یکی از خیابان‌های مجاور «منطقه سبز» بغداد اصابت کرده است.
کد خبر: ۵۲۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ - 04May 2022

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه‌های عراقی، امروز (چهارشنبه) از برخورد یک راکت به خیابان «ابو نؤاس» در مرکز بغداد خبر دادند.

یک منبع امنیتی در این‌خصوص به پایگاه خبری شبکه «السومریه» گفت: «یک راکت ساخت داخل، سحرگاه امروز، در نزدیکی ساختمان‌های انرژی در خیابان ابی نؤاس بغداد برخورد کرد.»

طبق گفته این منبع، برخورد راکت تنها به یکی از ساختمان‌ها خسارات مادی وارد کرده و مبدأ شلیک راکت محله «الامانه» در مرکز پایخت بوده است.

لحظاتی پس از انتشار این گزارش، خبرگزاری آلمان به نقل از منابع امنیتی عراقی نوشت که این راکت از نوع کاتیوشا بوده و در مجاورت منطقه سبز بغداد برخورد کرده است.

خبرگزاری آلمان نیز با تأیید گزارش منابع عراقی، اضافه کرد که در پی شلیک راکت، به کسی آسیبی نرسیده و تنها خسارات مادی به بار آمده است.

شبکه عراقی «العهد» نیز در این‌خصوص نوشت که گزارش‌هایی درباره برخورد راکت در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد منتشر شده است.

منابع عراقی می‌گویند که نیروهای پلیس و ارتش این کشور تحقیقات خود را برای شناسایی عوامل این حمله آغاز کرده‌اند.

این حمله در حالی انجام شده است که مقامات امنیتی عراق به مناسبت عید فطر و در راستای طرح برقراری امنیت در خیابان‌های بغداد، پارک‌های این شهر و اماکن مقدس تدابیر شدید امنیتی اتخاذ کرده‌اند.

منطقه فوق‌ امنیتی سبز، منطقه‌ای در بغداد است که ساختمان‌های دولتی و پارلمانی عراق و همچنین مقر هیأت‌های دیپلماتیک خارجی از جمله سفارت آمریکا در آن قرار داد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار