نگاهی کوتاه به زندگی سرباز شهید «حسین رعیت مبارک آبادی»

شهید حسین رعیت مبارک آبادی از سربازان دلاور ارتش بود که در اردیبهشت سال ۱۳۶۲ در مریوان به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۲۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۱ - 08May 2022

نگاهی کوتاه به زندگی سرباز شهید «حسین رعیت مبارک آبادی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، جای جای سرزمین پهناور ایران اسلامی مزین به نام جوانان برومندی است که در راه دفاع از آرمان‌های مقدس اسلام و انقلاب جان خویش را به درگاه احدیت تقدیم نموده اند.

شهید حسین رعیت مبارک آبادی فرزند اسماعیل از جمله جوانان رشیدی بود که در قامت سرباز نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران در جبهه حضور یافت و شهد شیرین شهادت نوشید.

حسین متولد ۲۹ مهر ۱۳۴۱ در قم بود، پس از پایان تحصیلات دوره ابتدای به کار روی آورد و با رسیدن به سن قانونی، در قامت سرباز دلاور ارتش ظاهر شد.

دوازدهم اردیبهشت سال ۱۳۶۲ بود که حسین رعیت مبارک آبادی در مریوان بر اثر اصابت گلوله دشمن به شهادت رسید و در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) به خاک سپرده شد.

در خاطراتی از خانواده معظم شهید چنین نقل شده است: همیشه عاشق دفاع از خاک میهن اسلامی بود و می‌گفت تا جان داریم از خاک دفاع خواهیم کرد و نمی‌گذاریم که دشمن به حریم اسلامی تجاوز نماید.

خواهرانش را به حفظ حجاب و همه را به فعالیت و حضور پرشور در صحنه‌های انقلاب سفارش می‌کرد. اهل ایثار و بخشش، شوخ و بذله گو و محبوب همه بود.

به پاس رشادت‌های شهید «حسین رعیت مبارک آبادی» و با پیگیری‌های کارکنان نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران، یکی از معابر شهر قم، واقع در خیابان خاکفرج به نام این شهید والامقام مزین شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها