معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش:

مولفه چند مهارتی شدن نیرو‌ها در تیپ ۶۵ واکنش سریع در اولویت است

امیر سرتیپ فلاح با اشاره به این که امروز در تیپ ۶۵ نوهد، مولفه چند مهارتی شدن نیرو‌ها در اولویت است، گفت: یک پیاده نظام باید بتواند علاوه بر خدمت در یگان‌های زرهی، توپخانه در یگان‌های غواصی هم خدمت کند و در عملیات‌های مختلف بیش‌ترین کارایی خود را به نمایش بگذارد.
کد خبر: ۵۲۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ - 05May 2022

مولفه چند مهارتی شدن نیرو‌ها در تیپ ۶۵ واکنش سریع در اولویت استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «عباس فلاح» معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی صبح امروز (پنجشنبه) از بخش‌های مختلف تیپ ۶۵ نوهد بازدید کرد.

وی در بازدید از کارگاه آموزش چتر نیروی زمینی ارتش مستقر در این تیپ با اشاره به سطح بالای آمادگی رزمی و جسمانی نیرو‌های تیپ ۶۵ نیرو مخصوص و واکنش سریع اظهار داشت: بحمدالله تیپ واکنش سریع ویژه ۶۵ نزاجا، آمادگی انجام هر ماموریتی را داشته و نتیجه خوبی را تا کنون از خود به ثبت رسانده‌اند.

معاون هماخنگ کننده نیردی زمینی ادامه داد: دوره سقوط آزاد، دوره نیروی مخصوص و دیگر دوره‌های آموزش پیشرفته در این تیپ در حال انجام است و تیم ستاره قطبی که از نیرو‌های تیپ ۶۵ هستند، آماده اعزام برای مسابقات ارتش‌های جهان هستند تا افتخاری دیگر برای نیرو‌های مسلح این مرز و بوم کسب کنند.

معاون هماهنگ‌کننده نزاجا با اشاره به این که این تیپ، طیف متفاوتی از تمرینات نیرو‌های ویژه را انجام می‌دهند، اظهار کرد: علاوه بر این، مربیان این تیپ در یگان‌های دیگر نیرو‌های مسلح، مشغول آموزش‌دهی به سایر نیرو‌ها هستند. در حوزه سقوط آزاد، همه یگان‌های ارتش از مربیان این تیپ استفاده می‌کنند.

امیر سرتیپ فلاح با بیان این که قبل از انقلاب اسلامی، وارد کننده محض چتر‌های اتوماتیک و غیراتوماتیک بودیم، عنوان کرد: امروزه به برکت پروژه جهاد خودکفایی (ققنوس) در این زمینه به خودکفایی رسیده‌ایم و از چتر‌های تولید داخل و کاملا بومی استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به این که امروز در تیپ ۶۵ نوهد، مولفه چند مهارتی شدن نیرو‌ها در اولویت است، بیان داشت: یک پیاده نظام باید بتواند در عین حال در یگان‌های زرهی، توپخانه وهمزمان غواصی خدمت کند و در عملیات‌های مختلف بیش‌ترین کارایی خود را به نمایش بگذارد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار