یادداشت/ حجت‌الاسلام علیزاده

حماسه‌سازان همیشه جاوید روحانیت

چهار هزار شهید همیشه‌جاوید حوزه و روحانیت بسان ستارگان پرفروغی در آسمان ایران اسلامی همواره روشنایی‌بخش دل‌های تشنه عدالت و پاکی و امنیت و هدایت ناس بوده و هستند.
کد خبر: ۵۲۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۸ - 08May 2022

حماسه سازان همیشه جاوید روحانیتگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ حجت‌الاسلام «ابوالقاسم علیزاده» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ؛ خدای را سپاس که پس از مبارزه نفس‌گیر با جریان‌های الحادی و استکباری به سرکردگی آمریکا و انگلیس و صهیونیزم اکنون شاهد شکوه عزت و اقتدار امت اسلامی به‌ویژه ملت شریف ایران هستیم.

شکوهی که ثمره مجاهدات و مبارزات سخت به رهبری و علمداری علما و روحانیت بصیر و انقلابی در طول تاریخ خاصه یک‌صد ساله اخیر است. از نهضت مشروطه تا ۱۵ خرداد و شور عاشورایی انقلاب اسلامی در سال‌های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ و البته تا هم‌اکنون، این عالمان وارسته و روحانیت اصیل و مبارز بوده‌اند که هرگز زیر هیچ سند ظالمانه و استکباری را امضا نکرده و با تمام وجود در مقابل انحراف‌ها و انحطاط‌ها تا مرز تبعید و زندان و شکنجه و در نهایت شهادت در راه خدا پیش رفتند و آنچه را که از مکتب سرخ حسینی که فرمود: «و علیکم بالصبر و الجهاد» بر گلدسته‌های وعظ و منبر، خطابه نمودند در میدان عمل هم با مرکب خون امضا کردند.

گواه این حقیقت چهار هزار هزار شهید همیشه جاوید حوزه و روحانیت است که بسان ستارگان پرفروغی در آسمان ایران اسلامی همواره روشنایی‌بخش دل‌های تشنه عدالت و پاکی و امنیت و هدایت ناس بوده و هستند.

خط سرخ شهادت که ترجمان ملموس آیات و روایات این باب است، همواره در سیره و منش عالمان دینی و روحانیت اصیل و طلاب حوزه‌های علمیه اعم از شیعه و سنی در اقصا نقاط میهن اسلامی و بلکه فراتر، در گستره جغرافیای جهان اسلام تجلی داشته است، از سمبل و نماد قانون‌گذاری آیت‌الله شهید مدرس گرفته تا شیخ فضل‌الله نوری مظلوم که سیاست شیطانی روباه پیر (انگلیس) وی را بر سردار کشید و تا آیت‌الله سید مصطفی خمینی و آیات شهید غفاری و سعیدی که مقاومت‌شان در برابر شکنجه‌گران ستمشاهی ماندگار شد و روحانیون شجاعی همچون نواب صفوی و اندرزگو و نیز شهدای مظلوم ترور علامه شهید مرتضی مطهری و آیت‌الله بهشتی که خود به تنهایی یک ملت بود و تا هاشمی‌نژاد، آن خدای خطابه و سخن و مفتح و باهنر پرچم‌داران علم و ادب و تربیت و شهدای پر افتخار محراب حضرات آیات مدنی، دستغیب، اشرفی اصفهانی، صدوقی و حدود ۳۰ مجتهد مسلم، و این تازه برگی از دفتر پر افتخار جهاد و مبارزه شاگردان مکتب امام صادق علیه‌السلام است که توسط ۱۸۱ عالم و فاضل شهید سطوح عالی حوزه‌های علمیه و ۱۳۲ شهید روحانی مظلوم ترور نیز با مرکب خون پاکشان امضا شد.

برگ زرین دیگری در دفتر خاطرات این قشر سربلند و راست‌قامت را در هشت سال دفاع مقدس ملت ایران باید جستجو کرد. میدان خون و آتش، و جهاد و شهادت که با پیشتازی و خط‌شکنی سربازان امام زمان (عج) طلاب و روحانیونی که در نفس دشمنان متجاوز را به شماره انداخته بودند.

زیباترین تفسیر آیات جهاد و شهادت و کامل‌ترین تجسم عینی احادیث این باب را در میدان نبرد و عملیات‌های سخت دوران جنگ تحمیلی از طلاب و روحانیون رزمنده شاهد بودیم همانان که اگر بر کرسی وعظ و خطابه در تشویق و ترغیب آحاد مردم برای حضور در جبهه‌ها فریاد می‌زدند، به‌موقع عمل نیز بر مناره‌های ایثار و شهادت همچون رزمنده‌ای دلیر وجان برکت سرود عشق و وصال می‌خواندند، گواه این حقیقت تعداد ۳۶۴۱ شهید طلبه و روحانی رزمنده است که در رده‌های فرماندهی قرارگاه و لشکر و تیپ و گردان تا نقش‌های کلیدی در عرصه‌های مختلف جبهه‌های نور علیه ظلمت جلوه‌گری می‌کردند و بعضاً لباس رزم بر تن و عمامه عشق بر سر، دوشادوش رزمندگان اسلام بر خصم دون می‌تاختند. حدود سه هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده سرافراز روحانی نیز گواه دیگری است بر این ادعا. در این میان جای بسی افتخار است که از مجموع ۷۰۰ شهید روحانی استان تهران حدود ۴۰۰ شهید به تهران بزرگ تعلق دارد.

یادواره و کنگره این سرخ قبایان دلیر و اسطوره‌های علم و جهاد، تشریفات نیست، بلکه فرصتی است برای قدرشناسی و البته تجدید عهد و میثاق دوباره با آنان که یا زیر شکنجه و درون زندان جان باختند و یا در انفجار‌ها و اقدامات کور تروریستی قطعه‌قطعه شدند و یا در میدان‌های رزم جبهه‌های مختلف دفاع مقدس و دفاع از حرم آل الله بال و پر گشودن و همچون مولای شهیدمان فزت و رب الکعبه را دلالت شدند.

به راستی اگر نبود این روحیه مردمی و ایثاری و جهادی علما و روحانیون بصیر و انقلابی آیا این‌گونه ناجوانمردانه آماج تهاجمات دشمنان اسلام و انقلاب قرار می‌گرفتند؟ نمونه اخیر این مظلومیت را در جوار حرم رضوی (علیه‌السلام) با شهادت دو روحانی جهادگر و بسیجی، و جانباز عزیز روحانی همراهشان، مشاهده کردیم.

کاش می‌شد به موازات هجمه‌های روانی و تبلیغاتی بوق‌های استکباری و امپریالیسم خبری و رسانه‌ای علیه این قشر مظلوم و البته پرتلاش و عزتمند، رسانه‌های جبهه انقلاب نیز لااقل به بخش‌های قابل پردازش ایثار‌ها و حماسه‌ها و تاثیرگذاری پرچم‌داران بصیرت و معنویت می‌پرداختند تا توده مردم شریف ایران به ویژه نسل جدید هرچه بیشتر با ابعاد مختلف مجاهدت‌های این قشر عظیم و محترم جامعه اسلامی آشنا می‌شدند. بر این اساس امیدواریم در عرصه جهاد تبیین، فرصت و یا جایگاهی برای این ضرورت لحاظ شود؛ ان‌شاءالله.

به امید شکل‌گیری جامعه در مدخل ظهور و درک قیام آخر و دولت کریمه عدل توحیدی جهانی مهدوی علیه‌السلام.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها