بیست و یکم اردیبهشت؛

یادواره شهدای روحانی استان تهران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود

یادواره شهدای روحانی استان تهران با حضور نماینده، ولی فقیه در سپاه و رئیس مجلس شورای اسلامی با عنوان «تعهد سرخ؛ از حجره تا سنگر» بیست و یکم اردیبهشت در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۲۰۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸ - 08May 2022

یادواره شهدای روحانی استان تهران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سپاه تهران بزرگ بیست و یکم اردیبهشت یادواره شهدای روحانی استان تهران را با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه و ائمه جماعات در دستگاه‌های اجرایی، مدیران عقیدتی و مسئولان حوزه‌های علمیه و... با عنوان «تعهد سرخ؛ از حجره تا سنگر» در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار می‌کند.

تعداد جامعه ایثاری و حماسه سازان همیشه جاوید روحانیت بیش از چهار هزار شهید، ۲۵ هزار رزمنده، سه هزار جانباز، ۳۰۰ آزاده، ۷۳۰ شهید روحانی که تنها چند قطعه استخوان و پلاکشان به خانواده باز گشت، ۹۳ شهید روحانی هنوز اثری از آنان بدست نیامده، ۱۳۲ شهید روحانی ترور، ۳۰ شهید روحانی مجتهد مسلم، ۱۸۱ شهید روحانی سطح عالی ۴ حوزه علمیه، ۴۳ امام جمعه شهید، ۷۲ امام جماعت شهید ۲۰ قاضی روحانی شهید ۷۰ شهید روحانی غواص، ۲۲ روحانی شهید در جایگاه فرماندهی قرارگاه، لشگر، تیپ و ۲۲۲ شهید روحانی در مسئولیت‌های گردان و گروهان و نقش‌های کلیدی و ۵۰ شهید روحانی در مسئولیت تبلیغات جبهه و جنگ، ۲۶ شهید روحانی بر اثر شکنجه و در زندان‌های ستمشاهی، ۳۳ شهید روحانی بر اثر بمباران شیمیایی، ۱۹ شهید روحانی در انفجار حزب جمهوری اسلامی، ۱۵۰ شهید روحانی اهل سنت که بیشترین آن به شمالغرب و غرب کشور اختصاص دارد، است.

همچنین در میان شهدای روحانی ۱۵ شهید روحانی خواهر، ۳۵ شهید روحانی مدافع حرم، ۹۷ شهید روحانی از نهضت مشروطه تا انقلاب اسلامی، سه هزار و ۶۴۱ شهید روحانی دفاع مقدس، سه هزار و ۳۱۴ شهید روحانی با عضویت بسیجی و ۳۸۱ شهید روحانی با عضویت سپاهی وجود دارند.

در این میان استان تهران با حدود ۷۰۰ شهید روحانی و طلبه که ۴۰۰ شهید آن متعلق به تهران بزرگ و مدفون در تهران است و نیز استان اصفهان با ۵۴۳ شهید روحانی نسبت به دیگر استان‌های کشور بیشترین شهید روحانی را به خود اختصاص داده اند.

قشر شریف روحانیت به لحاظ جمعیت، حدود ۱۰ برابر دیگر اقشار جامعه، رزمتده، شهید، جانباز و آزاده تقدیم عرصه‌های پرافتخار ایثاری و جهادی و انقلاب کرده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار