شهید علی‌اکبر آخوندی؛

شهادت در جبهه آرزوی ما است

سرباز شهید «علی‌اکبر آخوندی» به مادرش می‌گوید: افتخار می‌کنم و آرزو دارم که در جبهه شهید شوم و شما هم به شهادت ما افتخار کنید.
کد خبر: ۵۲۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸ - 07May 2022

شهادت در جبهه آرزوی ماست// امروز لطفابه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سرباز شهید «علی‌اکبر آخوندی» یکی دیگر از گل‌های معطر گلستان جهاد و شهادت است که در لباس مقدس سربازی نیروی زمینی ارتش در جبهه حضور یافت و شربت شهادت نوشید.

علی‌اکبر در یکی از روز‌های بهار سال ۱۳۳۹ در خلجستان قم به دنیا آمد؛ تحصیلات خود را در سال ۵۷ به پایان رسانید و موفق به اخذ دیپلم گردید و در کنار خانواده به کار کشاورزی مشغول شد.

این شهید عزیز در دورانی که مصادف با اوایل انقلاب اسلامی بود، پا به پای مردم روستا در تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد. ۱۵ آبان سال ۱۳۵۸ جهت انجام خدمت وظیفه و ادای دین خود به اسلام و انقلاب به خدمت مقدس سربازی اعزام و پس از ۳ ماه دورۀ آموزش در رسته پیاده به درجه گروهبانی نایل شد.

گروهبان یکم علی‌اکبر آخوندی سرانجام سوم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ در منطقه سنندج به شهادت رسید.

در خاطره‌ای از مادر شهید نقل شده است: «یک بار که علی‌اکبر داشت به منطقه می‌رفت به او گفتم: مادرم! تو از جبهه برگرد من هم این اتاق را برایتان مرتّب می‌کنم و فرش برایت می‌خرم و منتظر می‌شوم تا برایت دختری را به همسری انتخاب کنم و زندگی آینده ات را به خوبی و خوشی شروع کنی.

گفت: مادر! فکر می‌کنی من می‌روم تا برگردم؟ کسی که به جنگ می‌رود نباید آرزو کند که بر گردد. ما افتخار می‌کنیم که در جبهه شهید شویم. مادر شما هم به این شهادت افتخار کن!»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار