رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

جبهه مقاومت پیاده‌کننده مکتب دفاعی دفاع مقدس است

سردار سلیمانی جبهه مقاومت را پیاده‌کننده مکتب دفاعی دوران دفاع مقدس دانست و گفت: امنیت امروز ما حاصل خون شهداست.
کد خبر: ۵۲۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰ - 08May 2022

جبهه مقاومت پیاده‌کننده مکتب دفاعی دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز (یکشنبه) در رزمایش جهادگران فاطمی بسیج سازندگی که در جوار مرقد امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: تشکیل بسیج سازندگی در ۱۷ اردیبهشت یادآور یک تصمیم راهبردی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۹ است؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران به دنبال سازندگی میهن اسلامی بود؛ اما نظام سلطه تلاش کرد تا با جنگی که به ملت ایران تحمیل کرد، این فرصت را از مردم کشورمان بگیرد، در حالی که ملت ما با تمسک به فرهنگ عاشورایی به مقابله با دشمن برخاستند و موفق شدند در پایان جنگ تحمیلی به پیروزی دست یابند.

وی افزود: وقتی به آمار شهدا نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که علاوه بر نیرو‌های مسلح، تعداد زیادی از بخش‌های مختلف جامعه در بین شهدا دیده می‌شوند و این‌نشان می‌دهد که مردم ما در یک جنگ عاشورایی حضور داشتند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ساقط کردن نظام جمهوری، جدا کردن منطقه خوزستان و به دست آوردن آنچه در قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر از دست داده، اهدافی بود که دشمن در جنگ تحمیلی به دنبال آن بود.

سردار سلیمانی اضافه کرد: رزمندگان ما توانستند در چهار عملیات، بخش زیادی از بخش‌های اشغالی کشورمان را از دست متجاوزان آزاد کنند؛ اما ارتش بعث عراق مجدداً با تجهیزات اهدایی غرب و شرق تجهیز شد.

وی سپس به الگوگیری جبهه مقاومت از دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: جبهه مقاومت پیاده‌کننده مکتب دفاعی دوران دفاع مقدس است؛ در واقع اگر امروز پدیده‌ای به نام جبهه مقاومت را مشاهده می‌کنید، همان الگوگیری از مکتب عاشورایی و علوی دوران دفاع مقدس است.

سردار سلیمانی گفت: در خرمشهر نظامی پیروز شدیم و با آزادسازی خرمشهر به جزیره باثبات جهان تبدیل شدیم و اگر امروز از امنیت برخوردار هستیم، حاصل خون شهداست و این گنجینه عظیمی است؛ اما خرمشهر دیگری در پیش داریم که همان سازندگی کشور است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: بسیج با بهره‌گیری از ده‌ها هزار گروه جهادی تاکنون توانسته در عرصه‌های گوناگون، جهاد بزرگی انجام دهد که نمونه بارز آن را در دوران همه‌گیری کرونا شاهد بودیم و این‌ باعث شده تا کارنامه درخشانی از خود به نمایش بگذارد.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: امروز باید آماده باشیم تا خدمات بزرگتر و ماندگارتری را در زمینه‌های مختلف از جمله امنیت غذایی، صنعت و معدن با خلق ظرفیت‌های جدید تولید و ایجاد اشتغال، تکمیل پروژه‌های آب‌رسانی که هفت هزار و ۲۰۰ روستا در مرحله اول برنامه کار در این روستا‌ها آغاز شده، احداث‌ مسکن محرومین و راه روستایی فعالیت بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها