فرمانده نداجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛

نقش مؤثر اقتصاد دریاپایه در رفع مشکلات معیشتی/ لزوم توجه جامعه علمی کشور به اقتصاد دریامحور

دریادار ایرانی با اشاره به لزوم توجه جامعه علمی کشور به سمت اقتصاد دریا محور، گفت: توجه به اقتصاد دریاپایه یکی از راه‌های برطرف‌کننده مشکلات معیشتی کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۲۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۹ - 09May 2022

لزوم توجه جامعه علمی کشور به سمت اقتصاد دریا محورامیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، اظهار داشت: نیروی دریایی تلاش دارد تا جامعه علمی و نخبگان کشور را به سمت توسعه دریایی و اقتصاد دریامحور سوق دهد.

وی ادامه داد: نیروی دریایی راهبردی ارتش امروز نقش مهمی را در تأمین امنیت دریا‌ها و به‌ویژه اقتصاد دریایی ایفا می‌کند.

فرمانده نداجا افزود: به هر میزانی که در دریا حضور قوی‌تری داشته باشیم، کرانه و پس‌کرانه‌های ما نیز رشد قابل توجهی خواهند داشت و قطعاً بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی و معیشتی ما به جهت حرکت به طرف دریا‌ها مرتفع خواهد شد.

دریادار ایرانی همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان نیروی دریایی ارتش و سازمان جهاد دانشگاهی اشاره و عنوان کرد: ما تمام ظرفیت‌های‌مان را در اختیار جامعه نخبگانی کشور قرار داده‌ایم و بیشترین تلاش را تاکنون در حوزه دستیابی به اقتدار دریایی داشته‌ایم، اما اکنون به جهت توجه به مسائل ضروری، تصمیم گرفته‌ایم تا از مجموعه جهاد دانشگاهی هم با توجه به ظرفیتی که در اختیار دارد، در راستای توسعه سواحل مکران استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار