معاون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین:

ماموریت اصلی رژیم صهیونیستی در منطقه/ عادی‌سازی روابط، صهیونیست‌ها را گستاخ‌تر می‌کند

حسین رویوران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی همچنان سرکوب می‌کند و آدم می‌کشد، گفت: عادی‌سازی روابط صهیونیست‌ها را گستاخ‌تر می‌کند، تا انسان‌های بی‌گناه بیشتری از مردم فلسطین را به شهادت برساند.
کد خبر: ۵۲۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۱ - 17May 2022

ماموریت رژیم صهیونیستی جلوگیری از وحدت امت اسلامی استگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: «حسین رویوران» تحلیل‌گر ارشد مسائل منطقه غرب آسیا در گفت‌وگویی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی یک رژیم تنها نیست. بلکه امریکا و کل دنیای غرب پشتیبان این رژیم است. عمق گسترده این جبهه ایجاب می‌کند که فلسطینیان نیز یک عمق جبهه داشته باشند.

رویوران در خصوص اینکه چگونه می‌شود این اتفاق بیفتد گفت: بر اساس تفکر امت. به هر حال این ادبیات قرآن درباره بحث امت «إِنَّ هذِهِ أُمَّتُکُم أُمَّةً واحِدَةً» و «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ» و بسیاری آیات دیگر همه این‌ها ادبیاتی است که اتفاقا ممکن است در یک چهارچوب نظری استفاده شوند و موجب بسیج کل امت اسلامی و جهان اسلام استفاده شود. آیا این می‌تواند یک معادله جدید ایجاد کند؟ بله همین الان هم بخشی از امت در محور مقاومت بسیج شده اند و موفق شده اند در بسیاری از معادلات را تغییر دهند اگر کل امت متحد شود قطعا یک معادله بهتری شکل خواهد گرفت.

وی در ارتباط با اهمیت اختصاص روزی به نام قدس گفت: هیچ زمانی به اندازه امروز در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی اجماع بر مقاومت نبوده است. زمانی که این تحول در فلسطین اتفاق افتاده و مردم همه بر مقاومت اتفاق نظر پیدا کرده اند یک اتفاق نظر هم باید در امت اسلامی رخ دهد.  چگونه ممکن ایت که این اتفاق نظر رخ دهد؟ از طریق روز قدس. روز قدس یک روز یادآورری است، یک روز همبستگی و یک روز بسیج جوامع اسلامی است و این بسیج جوامع اسلامی می‌تواند به مردم فلسطین کمک کند تا معادلات موجود تغییر دهد.

این تحلیل‌گر سیاسی درخصوص تاثیر توافق امارات و رژیم صهیونیستی بر مقاومت فلسطین گفت: توافق با رژیم صهیونیستی چه امارات باشد چه بحرین، چه سودان باشد چه مغرب و قبل از آن‌ها مصر و مراکش تنها یک معنی دارد و آن یعنی این رژیم مشروعیت دارد یعنی این رژیم یک رژیم طبیعی است که با آن رابطه برقرار کرده اند درحالی‌که رژیم صهیونیستی یک رژیم طبیعی نیست و اشغالگر است همچنان سرکوب می‌کند و آدم می‌کشد. در فلسطین. برقراری رابطه در چنین شرایطی تایید این سیاست‌های تجاوزکارانه است و قطعا این نوع ارتباط در این شرایط رژیم صهیونیستی را گستاخ‌تر خواهد کرد تا انسان‌های بیگناه بیش تری از مردم فلسطین را به شهادت برساند. هر گونه ارتباط با رژیم صهیونیستی عملا به ضربه زدن به جامعه فلسطین کمک می‌کند و به رژیم صهیونیستی را قوت قلب می‌بخشد تا جنایات بیشتری را مرتکب شده و کار‌های تجاوز گرانه خود را ادامه دهد.

رویوران با اشاره ماموریت اصلی رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی جایی را اشغال کرده است که لولای دو قاره آسیا و آفریقا است و عمده جهان اسلام در این دو قاره است و عملا یک مانعی را در جهت همبستگی و پیوستگی جهان اسلام ایجاد کرده و ماموریت‌اش جلوگیری از وحدت امت اسلامی است. ماموریت رژیم صهیونیستی این است که رژیم‌های منطقه را از فرآیند توسعه باز بدارد. رژیم صهیونیستی ماموریت‌اش توطئه و فتنه‌انگیزی در درون همه کشور‌های اسلامی است بدون استثنا. این‌ها همه جزو ماموریت‌های رژیم صهیونیستی است. این رژیم به دنبال گرفتن امید از جامعه اسلامی است تا آن‌ها را دچار سرخوردگی کرده و کشورشان را از کار بیندازد.

مردم فلسطین به غیر از مبارزه نظامی، چگونه می‌تواند در جبهه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نیز مبارزه کنند؟

بله برای از بین بردن رژیم صهیونیستی یک جنگ چند جانبه باید اتفاق بیفتد در جبهه فرهنگی باید ارزش‌های اسلامی زنده شود این دوری و بیگانگی فرهنگی باید پایان پیدا کند.

از لحاظ نظامی باید کشور‌های اسلامی به خود متکی شوند. نمی‌توانند هم متکی به آمریکا باشند و هم با رژیم صهیونیستی مبارزه کنند.

آمریکا به بهترین سلاح را به رژیم صهیونیستی می‌دهد و بدترین سلاح‌ها را به این‌ها می‌دهد. در ابعاد اقتصادی هم تا زمانی که کشور وابسته به غرب هستند و اقتصادشان دست غرب است بعید می‌دانم بتوانند کاری انجام دهند لذا استقلال و خود باوری و همکاری جهان اسلام در ابعاد فرهنگی اقتصادی سیاسی می‌تواند به مردم فلسطین و معادله مقابله با رژیم صهیونیستی کمک کند.

ادامه دارد ... 

نظر شما
پربیننده ها