امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت دفاع و آموزش و پرورش

در مراسمی با حضور وزیر دفاع و وزیر آموزش و پرورش تفاهم‌نامه همکاری بین دو سازمان به امضا رسید.
کد خبر: ۵۲۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲ - 08May 2022

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت دفاع و آموزش و پرورشبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در مراسمی با حضور امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش تفاهم‌نامه همکاری بین دو سازمان به امضا رسید.

امیر آشتیانی در این مراسم با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این عرصه راهبردی طی سخنانی اظهار داشت: وزارت دفاع آماده است تا با بهره‌گیری از دانش و فناوری‌های موجود در این وزارتخانه به مجموعه‌های مختلف کشوری کمک و نیازمندی‌های اساسی وزارتخانه‌ها و بخش‌های خصوصی را در بخش‌های مختلف صنعتی تأمین کند.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش نقش مهمی در تربیت نسل جوان جامعه دارد، افزود: این وزارتخانه جزو سازمان‌های اولویت‌دارِ وزارت دفاع است؛ لذا تلاش شده است با انعقاد تفاهم‌نامه و تشکیل کارگروه‌های مشترک بین دو سازمان، نیازمندی‌های اساسی این وزارتخانه در حوزه صنعتی، خدماتی و رفاهی تأمین شده تا از دستاورد آن، دانش‌آموزان و جوانان عزیز کشورمان بهره‌مند شوند.

وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم با تبریک هفته معلم وسلامت گفت: این تفاهم‌نامه با هدف تحقق اهداف «سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش» و بهره‌گیری هوشمندانه از فناوری‌های نوین، ایجاد محیط پویای آموزشی و پرورشی مبتنی بر روش‌های جدید و به‌روز یاددهی و یادگیری، به امضا رسیده است.

نوری با بیان اینکه برای تحقق اهداف این سند از ظرفیت مجموعه‌های موفق استفاده خواهیم کرد، اظهار داشت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جزو وزارتخانه‌های موفقی است که دستاورد‌های چشمگیری در حوزه‌های مختلف داشته است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در حوزه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین حوزه رفاهی از ظرفیت وزارت دفاع استفاده خواهیم کرد.

نوری همچنین با بیان اینکه ان‌شاءالله در آینده با تعامل هرچه بیشتر، مدارس «جوان» را ایجاد خواهیم کرد، گفت: این مدارس به‌عنوان هنرستان‌های تحت امر وزارت دفاع، بستری برای آموزش و ترویج فعالیت شرکت‌های موفق این سازمان خواهد بود.

موضوعات مهم و کاربردی از جمله همکاری در زمینه رفاه و منزلت فرهنگیان، یکپارچه‌سازی داده‌ها، توسعه دولت الکترونیک، تقویت همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، مشارکت و همکاری با سایر دستگاه‌ها برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین، هم‌افزایی و تبادل تجارب و اطلاعات و زمینه‌سازی برای بهره‌گیری هوشمندانه از فناوری‌ها و تحقق شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» از اهداف کلان این تفاهم‌نامه است.

مزید بر آموزش، زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وزارت آموزش و پرورش، اقتصاد خلاق و بهره‌وری از جمله موارد و زمینه‌های اصلی همکاری در این تفاهم‌نامه عنوان شده است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار