شهردار تهران:

دشمنان به دنبال مقابله با تکثیر انقلاب هستند/ امضاء طلایی در شهرداری تهران به صفر خواهد رسید

زاکانی با بیان اینکه ما در آستانه یک تغییر و تحول بزرگ در سطح انقلاب اسلامی هستیم، گفت: دشمنان به دنبال مقابله با تکثیر انقلاب اسلامی هستند.
کد خبر: ۵۲۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶ - 09May 2022

دشمنان به دنبال مقابله با تکثیر انقلاب هستندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «علیرضا زاکانی» شهردار تهران امروز (دوشنبه ۱۹ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ما در آستانه یک تغییر و تحول بزرگ در سطح انقلاب اسلامی هستیم، اظهار داشت: شعارهای انقلاب در جامعه جهانی مورد استقبال قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امروز نیازمند الگویی برای تکثیر و توسعه تمدن نوین اسلامی هستیم؛ دشمنان انقلاب اسلامی در تمامی این سال‌ها تلاش داشتند که نتوانیم انقلاب اسلامی را تکثیر کنیم.

زاکانی گفت: امروز تمام توانشان این است که الگویی منطبق با این شعارها ایجاد نشود؛ توجه به ابعاد مختلف انقلاب و ایجاد تحول یک ضرورت برای کشور است.

وی گفت: امروز دشمن یک جنگ روانی به نام کارآمدی و ناکارآمدی برای خشک کردن امید بین مردم راه‌اندازی کرده است.

زاکانی تصریح کرد: توجه به کارآمدی و ایجاد زمینه کارآمدی برای همه یک وظیفه است؛ باید امید را در جامعه نهادینه کرد و تمامی نقد‌ها باید در راستای کارآمدی باشد نه اینکه کمکی برای بدخواهان ما باشد.

وی ادامه داد: اگر ایران را دوست داریم و اگر علاقه‌مند هستیم مردم در رشد و بالندگی باشند باید کمک کنیم که تحول بزرگ در کشور رقم بخورد.

شهردار تهران افزود: امروز کشور در راستای یک جراحی بزرگ اقتصادی است و کارهایی که سال‌هاست کسی جرات انجام دادن آن‌‌ها را نداشت این دولت در حال انجام آن است.

وی با بیان اینکه امروز باید به یک درک برسیم که اختلافات جریانی نباید باعث ناامیدی در کشور شود، گفت: باید همه کمک کنند تا این جراحی بزرگ که توسط دولت سیزدهم در حال انجام است به خوبی صورت گیرد.

زاکانی با اشاره به شهر تهران اظهار کرد: این شهر به عنوان بزرگترین کلانشهر غرب آسیا یک زمینه جدی برای کار و تلاش است؛ بیش از ۹ میلیون‌ به صورت ثابت و بیش از سه میلیون نفر به صورت شناور در تهران حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهر، شهروند و مدیریت شهری سه جز هستند، گفت: جز اصلی شهروندان هستند که ما تلاش می‌کنیم بهترین خدمات را به آن‌ها ارائه دهیم.

زاکانی ادامه داد: ما در شهرداری تهران ۱۲ سیاست و ۹۰ کلان پروژه را دنبال می‌کنیم همچنین در جدول برنامه‌ای ما ۴۸۵ پروژه را به خود اختصاص داده است.

شهردار تهران افزود: چشم انداز ما ایجاد یک الگو برای جهان اسلامی است و یک چشم انداز ۱۰ ساله در این راستا داریم؛ همچنین گفتمان ما گفتمان خدمت و پیشرفت است و شعار ما تهران شهر تلاش و سرزندگی و مدل مدیریت ما مدیریت مشارکتی است.

وی با بیان اینکه در تهران مشکلاتی داریم اما بن‌بست نداریم، بیان کرد: مشکلات و موانع امید ما را کم نکرده بلکه مسئولیت و تلاش ما را بیشتر کرده است.

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تراکم فروشی گفت: تراکم فروشی را برای خود خط قرمز می‌دانیم و در این هشت ماه هیچگونه تراکم فروشی نداشتیم؛ ما به شدت دنبال نوسازی شهری و ساخت و ساز هستیم، چراکه مسکن در تهران امروز به بلای جان مردم تبدیل شده است و بخش زیادی از حقوق یک کارمند برای اجاره مسکن صرف می‌شود.

زاکانی در پاسخ به سوالی در حوزه حمل و نقل افزود: در این خصوص اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تقسیم شده است؛ طبق سند ۱۴۲۰ باید ۳۰ میلیون مسافر توسط مترو جابجا شوند که ۱۰ میلیون نقر از آنها باید توسط مترو صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون هفت خط مترو در تهران در حال فعالیت هستند که نیازمند تکمیل هستند، گفت: امروز هزار و ۵۰۰ واگن در هفت خط مردم را جابجا می‌کنند که هزار واگن‌ نیاز به تعمیر دارد؛ همچنین نیازمند ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مترو هستیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: دو کلان پروژه در حوزه مترو تعریف شده و هدف ما این است که در سال ۱۴۰۵ بتوانیم خطوط مترو را تکمیل و بتوانیم بهترین خدمت را به شهروندان ارائه دهیم.

وی درخصوص واگن مترو گفت: امروز از هزار و ۵۰۰ واگن که در اختیار داریم قراردادی به میزان دو هزار میلیارد تومان در حال امضا است که بتوانیم ۷۰۰ واگن را بازسازی کنیم.

زاکانی ادامه داد: پس از تحویل مسئولیت طبق گزارشی که داده شد بخشی از اقلام حیاتی مترو در انبارها متاسفانه صفر بوده که در اولین اقدام قرارداد ۸۰۰ میلیاردی برای خرید قطعات به امضا رسید که اولین قسمت قطعات وارد کشور شد.

شهردار تهران درخصوص اقدامات شهرداری برای کاهش زمان صدور پروانه ساخت گفت: ۱۲۰ مرحله برای صدور پروانه وجود دارد و اگر همه دستگاه‌ها بتوانند برخط اقدامات خود را انجام دهند می‌توان در کوتاه ترین زمان پروانه صادر کرد؛ امروز میانگین صدور پروانه ۱۰ ماه است که ما در شهرداری به دنبال این هستیم سهم خودمان را در کوتاهترین زمان انجام دهیم.

وی ادامه داد: امروز تمام امور را به سمت شفافیت خواهیم برد و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا امضاهای طلایی در شهرداری صفر شود.

زاکانی درخصوص پرونده رسا تجارت افزود: شکایت از قبل انجام شد اما باز پس گرفته شد اما پس از دریافت حکم شهرداری دوباره شکایت کردیم و به دنبال دریافت حقوق شهروندان هستیم؛ کارهای کارشناسی در حال انجام است و به زودی خبرهای خوشی برای مردم خواهیم داشت.

این مسئول درباره پرونده‌های تخلفات مدیران شهرداری گفت: پرونده‌هایی از گذشته تشکیل شده بود که به واحد رسیدگی به تخلفات ارسال شده بود و برای کسانی که مشخص شود تخلف کردند تا انتها پیگیری خواهد شد؛ همچنین ۴۰۰ پرونده که به واحد تخلقات ارسال شده است به زودی بسته خواهد شد.

زاکانی تاکید کرد: بخش حداقلی از پرونده‌ها تخلف محرض شده است که با آن برخورد خواهد شد و این پرونده‌ها برای فصول مختلف است.

وی درخصوص ساخت مسکن گفت: تعهد ما ساخت سالیانه ۱۸۰ هزار واحد است که از این آمار ۱۱۷ هزار واحد در قالب طرح جهش مسکن است و طبق تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی امیدواریم بتوانیم بافت‌های فرسوده را وارد این موضوع کنیم.

شهردار تهران درخصوص مرکز تجاری علاءالدین اظهار کرد: در دوره شهرداری آقای قالیباف با توجه یه تخلفی که صورت گرفت با آن برخورد شد اما پس از دوره ایشان با پیگیری که انجام شد مجوز دو طبقه دریافت کرد که در این دوره با پیگیری صورت گرفته این مجوز لغو شد.

زاکانی  در خصوص خانه‌های خالی از سکنه گفت: ۵۰۰ هزار خانه خالی از سکنه تهران وجود دارد که اکثر آن‌ها در بالای شهر است؛ همچنین ۳۰۰ خانه در تهران شناسایی شدند که پلاک قرمز هستند و محلی برای فروش و مصرف مواد مخدر بوده است در قرارگاه اجتماعی تاکید شد که هویت صاحب این منازل مشخص شود و پس از آن دستگاه‌ها قضا حکم صادر شود که بتوانیم با آن برخورد کنیم.

وی درباره رهاسازی پادگان‌ها افزود: ۱۱ هکتار از پادگان پیروزی طبق نفاهم نامه رها سازی خواهد شد؛ همچنین در خصوص دوشان تپه نیز توافق اولیه برای رهاسازی ۷۰ هکتار صورت گرفته است که پس از رها سازی به فضای سبز تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار