به مناسبت روز جهانی بقیع برگزار می‌شود؛

عزاداری سالروز تخریب حرم ائمه بقیع در موزه دفاع مقدس فارس

همزمان با هشتم شوال سالروز تخریب بقیع مراسم عزاداری به همراه مداحی و سخنرانی در موزه دفاع مقدس فارس شیراز برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۲۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷ - 09May 2022

آیین مداحی، سخنرانی و عزاداری بقیع در موزه دفاع مقدس فارس

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، فردا سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت مصادف با هشتم شوال، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شیراز پیش از نماز مغرب و عشاء میزبان برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت روز جهانی بقیع خواهد بود.

حجت‌السلام شیخ «مجتبی امامی» سخنران و «رسول مومنی» نیز مداح این مراسم هستند.

قبرستان بقیع یا بهشت بقیع، حافظ و راوی بخشی مهم از تاریخ صدر اسلام است و به سبب قرار گرفتن در حرمین شریفین از احترام فراوانی در بین مسلمانان برخوردار است و مزار بسیاری از صحابه پیامبر اکرم (ص) و چهار تن از امامان شیعه در آن واقع شده است.

وهابیان، در تاریخ هشتم شوال 1344 قمری پس از محاصره مدینه اقدام به تخریب کامل قبرستان بقیع و بقاع متبرکه آن کردند و طی آن بارگاه متبرکه امام حسن (ع)، امام سجاد (ع)، امام باقر (ع) و امام صادق (ع) تخریب شد.

وهابیان پیش از آن نیز ابتدا در ۱۲۲۰ق با تکیه به فتوای ۱۵ تن از مفتیان مدینه، مبنی بر لزوم تخریب قبور، اقدام به ویران کردن بقاع و اماکن بقیع کرده بودند که با واکنش مردم و علمای دینی در بسیاری از کشورهای اسلامی مواجه شد.

قبرستان بقیع پس از تخریب، به زمینی صاف و مسطح تبدیل شد و تلاش علمای دینی به ویژه در ایران جهت ایجاد حریم یا سایه‌بان برای این محدوده تاکنون بی نتیجه مانده است.

انتهای پیام/ س

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار