خروج نظامیان اوکراینی از بخش‌هایی از لوهانسک

امروز نیرو‌های جمهوری لوهانسک و فدراسیون روسیه کنترل روستای «نیژنیه» در لوهانسک را به دست گرفتند.
کد خبر: ۵۲۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷ - 09May 2022

خروج نظامیان اوکراینی از بخش‎هایی از لوهانسک

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، روسیه در ماه فوریه ۲۰۲۲ عملیات نظامی را با هدف پایان دادن به اقدامات نظامیان اوکراینی علیه غیرنظامیان در جریان حمله هشت ساله به «دونباس» آغاز کرد.

به گزارش «اسپوتنیک»، «میخائیل میزینتسف»، رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه، گفت که در ۲۴ ساعت گذشته تقریبا ۲۰ هزار نفر از جمله نزدیک به هزار کودک از مناطق خطرناک اوکراین و دونباس به روسیه تخلیه شده‎اند.

نظامیان جمهوری دونتسک و لوهانسک و در کنار ارتش روسیه که از ۲۴ فوریه (پنجم فوریه) در عملیات نظامی در اوکراین شرکت کرده‎اند، می‌جنگند.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، روز یکشنبه گفت که مردم دونباس مورد «نسل‌کشی» توسط «رژیم کی‌یف» قرار گرفته‌اند، رژیمی که پس از کودتای مورد حمایت غرب در سال ۲۰۱۴ توسط ناسیونالیست‌ها و نئونازی‌ها ربوده شد.

به گفته یکی از مقام‎های جمهوری دونتسک، نیرو‌های جمهوری لوهانسک و فدراسیون روسیه کنترل منطقه «نیژنیه» در لوهانسک را به دست گرفتند.

یک تیپ کامل از نیرو‌های مسلح اوکراین از منطقه «لیسیچانسک» عقب نشینی کردند و پس از درگیری‎های کوچک مواضع خود را رها کردند.

وی افزود که شهر «سورودونتسک» تقریباً پاکسازی شده است؛ اگرچه برخی درگیری‎ها در جنوب شرق ادامه دارد.

در همین حال، دولت انگلیس اعلام کرد «انگلیس روز دوشنبه بسته جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه و بلاروس را اعلام می‌کند که تجارت ۱.۷ میلیارد پوندی [۲ میلیارد دلاری]را هدف قرار می‌دهد.»

در طرف دیگر، کانادا نیز اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع می‎کند.

دفتر نخست وزیر کانادا نیز در بیانیه‎ای اعلام کرد «کانادا ۲۱ فرد روس دیگر را هدف قرار خواهد داد؛ و ۱۹ فرد در بخش دفاعی روسیه و پنج نهاد به دلیل حمایت غیرمستقیم یا مستقیم از ارتش روسیه تحریم می‎شوند.»

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار