نماینده مردم در مجلس:

حوادث ماه‌های اخیر نشان دهنده شرایط نگران‌کننده در افغانستان است

توسلی گفت: بررسی حوادث و وقایع ماه‌های اخیر افغانستان نشان می‌دهد روند خطرناکی در نسل‌کشی شیعیان و غیرنظامیان در حال وقوع است.
کد خبر: ۵۲۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸ - 09May 2022

حوادث ماه‌های اخیر نشان دهنده شرایط نگران کننده در افغانستان است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «فتح الله توسلی» نماینده بهار وکبودر آهنگ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: بررسی حوادث و وقایع ماه‌های اخیر افغانستان نشان می‌دهد وضعیت خطرناکی در نسل کشی شیعیان و غیر نظامیان در حال وقوع است و این اتفاق در هر حالتی نا امیدکننده و نگران کننده است.

وی افزود: این وقایع یا با اطلاع حکومت مرکزی انجام می‌شود یا بدون اطلاع طالبان است و این حکومت قدرت مدیریت را ندارد و یا اینکه جریانی به دنبال تخریب روابط ایران و افغانستان و امنیت منطقه است، اما در هر صورت باید حکومت مسلط فعلی این کشور به این مساله توجه داشته باشد که مقابل کشتار مردم این کشور را بگیرد.

نماینده بهار وکبودر آهنگ تاکید کرد: اکثر حملات علیه شیعیان است و نشان می‌دهد برنامه ویژه‌ای برای اختلافات مذهبی در این کشور تهیه شده است و حکومت طالبان مسئولیت تامین امنیت همه شهروندان را دارد و ما تذکر می‌دهیم تلاش کنند بیش از این خون افراد غیر نظامی شیعه و سنی بر زمین ریخته نشود.

وی با تاکید بر اینکه هر فتنه‌ای باید در این رابطه به سرعت شناسایی شود گفت: تامین امنیت این کشور وظیفه جریانی است که مسئولیت حکومت در افغانستان را بر عهده گرفته و خانواده بسیاری از این مردمی که جانشان در داخل کشور خود در خطر است در ایران زندگی می‌کنند و ما از همسایه خود انتظار داریم امنیت را تامین کند تا این نا امنی به داخل کشور ما کشیده نشود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار