جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش:

«جنگ‌های شناختی» از بالقوه‌ترین تهدید‌ات هستند/ ریشه حفظ آمادگی نیرو‌های مسلح در دانشگاه‌های افسری است

امیر سرتیپ هادیان گفت: ارتش با توجه به تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و تغییر ماهیت تهدیدات، بیش از پیش نسبت به حوزه فناوری‌های جدید و مباحث جنگ‌های شناختی که یکی از بالقوه‌ترین تهدید‌ها هستند، توجه دارد.
کد خبر: ۵۲۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶ - 09May 2022

امیر سرتیپ هادیانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «مهدی هادیان» جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم صبحگاه دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری اظهار داشت: ایمان، تقوا، تعهد، تخصص، بصیرت، تلاش جهادی مخلصانه و بی ادعا، اصل ایثارگری، شهادت‌طلبی، نبوغ، نخبگی و سلحشوری، کلیدواژه‌هایی هستند که افتخار ارتش و مباهات جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: این کلیدواژه‌ها بار مسئولیتی را به دوش ارتش نهاده و هرجایی که نیاز به حضور ارتش از لحاظ امنیتی و بلایای طبیعی بوده، با قدرت وارد شده است. این موضوع برگ زرینی بر افتخارات ارتش انقلابی اضافه کرده است.

امیر سرتیپ هادیان با اشاره به بیانیه گام دوم تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به تدابیر مقام معظم رهبری و تغییر ماهیت تهدیدات، بیش از پیش نسبت به حوزه فناوری‌های جدید و مباحث جنگ‌های شناختی که یکی از بالقوه‌ترین تهدید‌ها هستند، توجه دارد. این مباحث در کنار حوزه تهدیدات جنگ سخت، جنگ نرم، جنگ اقتصادی و سیاسی، آشنایی با حوزه کوانتوم و سایبر علوم شناختی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

امیر هادیان افزود: ما با نقش‌آفرینی در حوزه دکترین دفاعی، بازدارندگی راهبردی را در کنار سایر نیرو‌های مسلح به ارمغان می‌آوریم. این مهم با حفظ آمادگی و توان رزم نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران که ریشه‌هایش در دانشگاه‌های افسری نهادینه شده است، به‌وجود می‌آید.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش بیان کرد: باید دست به دست هم بدهید تا به آن جایگاه مدنظر فرماندهی معظم کل قوا برسیم و بی‌شک دانشگاه شهید ستاری این ظرفیت را دارد که بتواند این انتظارات را به عرصه ظهور برساند.

وی خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد: با توجه به نقش حساس کشورمان باید قدرتمند باشیم، قدرتمند بمانیم و این قدرت بازدارندگی توسط اندیشه، روحیه سلحشوری، تقوا و ایمان و اخلاص شما به وجود می‌آید.

جانشین فرمانده نهاجا در پایان با بیان اینکه دوره دانشجویی زمان خاصی است، گفت: برای ارتقای مباحث علمی، اعتقادی، امنیتی و سیاسی خودتان باید بدنه خدمتی خود را محکم‌تر و در حد ارتش تراز انقلاب ارتقا دهید تا بتوانید به‌عنوان سربازانی لایق به این مرز و بوم خدمت کنید.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار