مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

شهرستان البرز با کمبود فضای هنرستانی مواجه است

سیاهکلی در نمایشگاه نقش آموزش در تولید، دانش بنیان و اشتغال شهرستان البرز گفت: با کمبود فضای هنرستانی در شهرستان البرز مواجه هستیم و باید مسئولان استانی و کشوری، با توجه به حجم بالای جمعیت، این کمبود فضای آموزشی را تامین کند.
کد خبر: ۵۲۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰ - 09May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «نقی سیاهکالی» مرادی مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین ظهر امروز (دوشنبه) در نمایشگاه نقش آموزش در تولید، دانش بنیان و اشتغال» در موسسه آموزش عالی کار قزوین که همزمان با هفته جهاد سازندگی، مسئولین شهرستان البرز برگزار شد، اظهار داشت: حقیقتا براساس نظام تحول بنیادین در آموزش و پرورش به دنبال این هستیم که دانش آموزان عزیز ما در انتخاب رشته تحصیلی به صورت احساسی تصمیم نگیرند و در این امر خانواده ها هم به ما کمک کنند. باید در انتخاب رشته به ذوق و سلیقه و استعداد فرزندان توجه کرد.

وی افزود: ما بر اساس اسناد بالادستی آموزش وپرورش متعهد هستیم ۴۸ درصد از دانش آموزان را به سمت فنی حرفه ای و کار و دانش هدایت کنیم. اما متاسفانه تجهیزات مدارس فنی ما با توجه به اینکه در هنرستان ها کتابها تغییر پیدا گرده اما فضا تغییر پیدا نکرده است.

سیاهکالی مرادی عنوان کرد: با کمبود فضای هنرستانی در شهرستان البرز مواجه هستیم و باید مسئولان استانی و کشوری، با توجه به حجم بالای جمعیت، این کمبود فضای آموزشی را تامین کند.

وی در ادامه ضمن توصیه به دانش آموزان و خانواده هایشان عنوان کرد: در حوزه اموزش، امروز اموزش کلاسیک پاسخگوی نیازهای آموزشی جامعه نیست بلکه باید تحصیل مهارتی باشد و تحصیلات دانش آموز بتواند برای وی منبع تولید، اشتغال و رفع نیازهای زندگی باشد.

وی در پایان گفت: از مدیران آموزش فنی حرفه ای، کار دانش و آموزش و پرورش شهرستان می خواهیم که با دانش آموزان این همراهی و همفکری را داشته باشند که دانش آموزان عزیز را در انتخاب رشته تحصیلی هدایت کنند تا بتوانیم دانش آموزان خلاق و کار آفرین و افرادی توانمند را تربیت کنیم که از عهده امورات زندگی خودشان برآیند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها