برگزاری شب خاطره شهید «فارسی» در زاهدان

شب خاطره سردار شهید «محبعلی فارسی» امشب با حضور خانواده معظم شهید فارسی، رزمندگان و اقشار مردم در زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹ - 09May 2022

برگزاری شب خاطره شهید«فارسی» در زاهدانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، شب خاطره سردار شهید «محبعلی فارسی» امشب با حضور خانواده معظم شهید فارسی، رزمندگان و اقشار مردم در زاهدان برگزار شد.

«احمد اعرابی» از رزمندگان دوران دفاع مقدس و از هم رزمان حاج محبعلی فارسی در این مراسم اظهار داشت: دفاع ما ویژگی‌هایی داشت که واژه‌ای مقدس‌تر از دفاع مقدس برای آن دوران پیدا نخواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی تفکر و صفات شهید حاج قاسم در این شهید والامقام بود، افزود:یکی از مولفه‌هایی که دفاع مقدس مارا مقدس کرد، شخصیت و تفکری بود که در پشت صحنه‌های دفاع مقدس مطرح بود. شخصیت‌هایی که در دوران دفاع مقدس قرارگرفتند، یک مکتب بودند که نسل‌های گذشته به نسل ما دادند. آموزشی که در این مکتب به عنوان جهاد فرا می‌گیرند.

اعرابی عنوان کرد: شهید فارسی، شهیدانه زندگی کرد. در مکتب رشادت، عاشقانه در جبهه حق علیه باطل جنگید. چراکه شرط شهادت شهیدانه زندگی کردن است.

وی یکی از مسیر‌هایی که حاج محبعلی فارسی را تزکیه نفس داد، ارتباط و لذت عبودیت با خداوند بود. نسل امروز، آنچه گذشتگان کاشتند را درو می‌کنند. پس ادامه دهنده و پیرو راه این شهدای گرانقدر باشیم.

«قدسیه سرگزی» همسر شهید حاج محبعلی فارسی در این مراسم با اشاره به زندگی پر فراز و نشیب خود با حاج محبعلی گفت: حاج محب شهیدانه می‌زیست. با وجود تمامی بیماری‌ها وناتوانی جسمی، روحش همیشه متعالی و قوی بود.

وی افزود:رابطه اش با خدایش را خیلی خوب حفظ کرده بود. اگر بتوانیم گفتار و رفتار خود را باهم هماهنگ کنیم، قطعا ارتباط خود با خدایمان را به درستی حفظ خواهیم کرد.

همسر شهید فارسی با بیان اینکه عبادت و مبارزه با نفس از ویژگی‌های بارزش بود، عنوان کرد: توصیه حاج محبعلی به جوانان این بود که برای خدا باش خدا با تو است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها