نماینده مردم در مجلس:

واردات خودرو باعث تغییر رویکرد خودروسازان داخلی می‌شود

حجت‌الاسلام جلالی گفت: واردات خودرو باعث شکل‌گیری رقابت می‌شود و قدرت انتخاب مردم را بالا می‌برد و موجب تغییر رویکرد شرکت‌های خودروسازی داخلی در تولید محصولات بی‌کیفیت و گران خواهد شد.
کد خبر: ۵۲۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳ - 10May 2022

واردات خودرو باعث تغییر رویکرد خودروسازان داخلی می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «حسین جلالی» نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به میزان رضایت مردم از خودروسازان داخلی، اظهار داشت: انتظار و توقع این است که وضعیت خودروسازی کشور بهبود یابد؛ سالیان سال است که وضعیت صنعت خودروسازی ما به این شکل است و متاسفانه گذر زمان هم باعث بهبود کیفیت خودرو‌ها نشده است.

وی افزود: کشوری که می‌تواند ماهواره به فضا بفرستد و موشک تولید کند توانایی کمی ندارد پس چگونه نمی‌توانیم خودرویی با کیفیت مطلوب تولید کنیم؟ وضعیت خودروسازی به گونه‌ای است که باعث اعتراض همه شده است تا جایی که همه قوا و در راس آن‌ها رهبری هم نسبت به وضعیت خودروسازی معترض هستند.

 نماینده مجلس گفت: دو مسئله غامض در کشور وجود دارد یکی مسئله خودروسازی و دیگری مسئله بانک و بانکداری. شخصا به عنوان نماینده مجلس متوجه نشده ام که چه میزان از خودروسازی به بازار بورس رفته و چه میزان سهم مردم است به همین دلیل است که شاهدیم خودروسازی که خودرو هایش را با قیمت نجومی به مردم می‌دهد جزء بدهکارترین شرکت هاست.

وی افزود: انقلاب بزرگی باید در این صنعت صورت بگیرد باید بررسی‌های لازم انجام شود تا متوجه شویم مشکل کار از کجاست جمله‌ای که رهبر انقلاب در دیدار دیروز با کارگران فرمودند نشان‌دهنده ناراضی بودن نظام از این صنعت است.

جلالی گفت: صرفاً با تغییر اتاق و ظاهر خودرو که ماشین سازی تغییر نمی‌کند و خودرو‌های ما به روز نمی‌شوند اقدام بزرگ و مهمی باید در صنعت خودرو سازی صورت بگیرد. با این وجود باید ببینیم تا پس از شنیدن صحبت‌های رهبر انقلاب شرکت‌های خودروساز به رویه قبلی ادامه می‌دهند یا خیر.

 نماینده مجلس در مورد فرصت دادن به صنعت خودروسازی برای اصلاح رویکرد‌های خود گفت: به اعتقاد من واردات خودرو باید از همین الان آزاد شود این اقدام باعث شکل گیری رقابت میشود و قدرت انتخاب مردم را بالا می‌برد البته نگرانی‌هایی در مورد آسیب دیدن تولید داخلی وجود دارد، ولی با شرایط فعلی چاره دیگری نداریم شاید آزادسازی واردات خودرو و عدم اقبال مردم از محصولات خودروسازان داخلی موجب تغییر رویکرد شرکت‌های خودروساز در تولید محصولات بی‌کیفیت و گران گردد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار