نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

معلمان تجلی رحمانیت خدا در آگاهی‌بخشی به انسان هستند

حجت‌الاسلام شکری گفت: توانایی‌های انسان تابع دانایی او است. معلمان نیز این وظیفه مهم را بر عهده دارند تا زمینه دانایی انسان‌ها را فراهم کنند.
کد خبر: ۵۲۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳ - 10May 2022

معلمان زمینه دانایی انسان‌ها را فراهم می‌کنندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «یوسفعلی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته (دوشنبه) در نخستین همایش ملی تجلیل از معلمین، اساتید حوزه و دانشگاه و همیاران طرح شاهد که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، ضمن تقدیر از فعالان طرح شاهد اظهار داشت: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند: معلمی کار انبیاء (ع) است. کار انبیاء (ع) جاری کردن رحمانیت خداوند در زندگی انسان‌هاست. معصومین (ع) در تفسیر رحمانیت خداوند، این صفت را جمع تمام صفات حضرت حق می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: تجلی رحمانیت خدا رساندن انسان به علم قرآن است، علمی که حق را از باطل و خیر را از شر تبیین می‌کند. همانطور که مادر از کودک مراقبت دائمی می‌کند، معلم نیز مراقب دانش‌آموز است.

وی با بیان اینکه شناسایی خیر از شر، منشأ تمام علوم است، افزود: توانایی‌های انسان تابع دانایی او هستند. معلمان نیز این وظیفه مهم را بر عهده دارند تا زمینه دانایی انسان‌ها را فراهم کنند.

«محمدعلی فقیه» مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضران اظهار داشت: در این همایش ۱۵۰ نفر از همیاران طرح شاهد، معلمین و اساتید مورد تقدیر قرار می‌گیرند که مهمترین ویژگی این عزیزان سنوات خدمتگزاری و تعداد جامعه هدفی بود که به آنان خدمت شده است.

وی افزود: ۸۸ نفر از این جمع همیار طرح شاهد و بقیه معلم و استاد هستند که زحمات زیادی را در مسیر خدمت به حوزه تحصیل ایثارگران تقبل کرده‌اند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار