ماجرای درخواست ثبت منشور زندانبانی شهید لاجوردی در سازمان ملل

جولایی درمورد اصول زندانبانی شهید «لاجوردی» گفت: آقای لاجوردی شیوه‌نامه یا دستور‌العمل زندانبانی اسلامی را نوشتند. با حقوق بشر اسلامی هم صحبت کردیم تا آن را در سازمان ملل به ثبت برسانند. شهید لاجوردی برای هرکس که قرآن یاد بگیرد، نماز بخواند و درس یاد بگیرد مزیت قائل می‌شد.
کد خبر: ۵۲۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸ - 10May 2022

ماجرای درخواست ثبت منشور زندانبانی شهید لاجوردی در سازمان مللبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید اسدالله جولایی» معاون وقت دادستانی از جمله افرادی است که سالیان متمادی در کنار شهید لاجوردی فعالیت کرده است.

وی با اشاره به منش پر مهر و عطوفت شهید لاجوردی می‌گوید: شهید لاجوردی پیشه عدالت‌منشی داشت. من می‌دیدم که با چه مهر و محبتی با منافقین صحبت می‌کرد. نوجوانی بود که چهار عملیات موفق ترور داشت؛ [شهید لاجوردی] با او مثل فرزندش رفتار می‌کرد.

لاجوردی شیوه‌نامه یا دستور‌العمل زندانبانی اسلامی را نوشت. با حقوق بشر اسلامی هم صحبت کردیم تا آن را در سازمان ملل به ثبت برسانند. شهید لاجوردی برای هرکس که قرآن یاد بگیرد، نماز بخواند و درس یاد بگیرد مزیت قائل می‌شد. بحث ادامه تحصیل زندانیان را آقای لاجوردی پایه‌گذاری کرد و حتی تا مرحله دانشگاه امتیاز قائل شد. در حال حاضر سازمان زندان‌ها یکی از پیشروترین مؤسسات و تشکیلات کشور است.

منبع: آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار