مروری کوتاه بر زندگی‌نامه طلبه شهید «علی عصمت»

«علی عصمت» در ۱۱ آذر ۱۳۴۶ در شهرستان دهلران متولد شد و سرانجام در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۶۴ در جزیره مجنون به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۲۱۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۴ - 18May 2022

مروری کوتاه بر زندگی‌نامه طلبه شهید «عصمت»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، «علی عصمت» فرزند امیرعلی در ۱۱ آذر ۱۳۴۶ در خانواده مذهبی در شهرستان آبدانان به دنیا آمد.

علی دوران ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش گذراند و با توجه به اشتیاق به مسائل مذهبی و اعتقادی داشت با تاسیس حوزه علمیه آبدانان در سال ۱۳۶۲ جز اولین کسانی بود که وارد این مکان نورانی شد.

وی پس از گذراندن دروس مقدماتی برای ادامه تحصیل به اراک عزیمت کرد و در حوزه المهدی به تحصیل پرداخت. در زمان جنگ تحمیلی عضو سپاه پاسداران شد و راهی جبهه‌های نبرد با متجاوزان بعثی شد.

علی در سال ۱۳۶۴ به جبهه جزیره مجنون اعزام شد با توجه به اینکه سنش کم بود، نقش بسزایی در تقویت روحیه رزمندگان داشت و سرانجام در ۱۲ اسفند در جزیره مجنون به شهادت رسید و پیکر پاکش در گلزار شهدای آبدانان به خاک سپرده شد.

از ویژگی‌های «عصمت» به پرهیزگاری و تقوا و انجام وظایف محوله به درستی می‌توان نامبرد، وی همچنین اول وقت خواندن نماز را بر خود واجب می‌دانست و در مناطق عملیاتی حتی نماز خود را اول وقت برپا می‌داشت.

در بخشی از وصیت‌نامه شهید علی عصمت آمده‌ است:

اى مردم آبدانان، اى کسانی که جنازه مرا بر دوش دارید به دستان من نگاه گنید که هیچ با خود نبرده‌ام، به خون ریخته شده‌ام نگاه کنید. اى مردم بدانید که من جانم در راه خدا هدیه دادم، حیف که یک جان دارم.‌ ای مردم آیا سنگینى جسدم را حس مى‌کنید؟

پاى جوانان و نوجوانان عزیز علم زینت است بنابراین براى کسب علم بکوشید تا زمانى که می‌توانید بهره بگیرید و در جستجوى علم باشید، به علم تکیه کنید و به خدا اعتماد کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار