یادداشت/ سیده فاطمه کیایی

سلام دوباره تهران به بهار کتاب

پس از وقفه ذو ساله امسال نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بار دیگر کتاب دوستان را کنار هم جمع می‌کند.
کد خبر: ۵۲۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۵ - 11May 2022

سلام دوباره به بهار کتابگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ سیده فاطمه کیایی؛ کتابخوان‌های حرفه‌ای عاشق فصل زمستانند، شب‌های بلند سال و گرمای مطبوع خانه‌های ایرانی جان می‌دهد برای شروع خوانش کتاب جدید، مخصوصا آن کتاب‌های مهجوری که روزمرگی و مشغله‌های کاری فرصت خواندنش را در اوقات دیگر سال می‌گیرد.

کتاب و پتو و نوشیدنی گرم بهترین ترکیب رویایی اهالی کتاب است. شاید هم وقتی فارغ از دنیای بیرون مسحور کلمات و دنیای جدید جای گرفته در میان کاغذ‌ها می‌شویم بهترین فرمول روز‌های شلوغ انسان قرن حاضر است که خوشبختانه هنوز قدرت و جذابیت شبکه‌های اجتماعی نتوانسته آن را از دایره علاقه مخاطبانش خارج کند.

بهار کتاب، اما همین ماه اردیبهشت است، روز‌های پر هیاهویی که حتی کتاب نخوان‎ها را سر ذوق می‌آورد و روانه نمایشگاهی می‌کند که هم فال است و هم تماشا. امسال بعد از دو سال وقفه به دلیل شیوع بیماری کرونا که باعث لغو هرگونه برگزاری نمایشگاه و برنامه فرهنگی بود برگزاری دوباره نمایشگاه کتاب اهالی فرهنگ و هنر را خوشحال کرده است.

هرچند کرونا از طرفی باعث وقفه دو ساله برگزاری نمایشگاه کتاب و آسیب به حوزه فرهنگ و کتاب شد، اما از سوی دیگر به رشد خرید برخط کتاب و گسترش کتاب‌های صوتی و خوانش اینترنتی کمک کرد.

سی و سومین نمایشگاه کتاب امسال با شعار «کتاب یعنی زندگی» از روز گذشته ۲۰ اردیبهشت به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود تا کتابخوان‌ها را بار دیگر در محفل نمایشگاهی دور هم جمع کند. در این دوره از برگزاری نمایشگاه کتاب مصلی تهران میزبان هزار و ۷۰۰ ناشر است. ۷۰۰ ناشر از کشور‌های خارجی حضور دارند و در مجموع دو هزار و ۸۰۰ ناشر کتاب‌های ۱۰ سال اخیر خود را عرضه می‌کنند. ۳۲ کشور در نمایشگاه بین المللی کتاب و در سالن ناشران خارجی و بخشی نیز در بخش بین‌الملل حضور دارند. نمایشگاه ۲۵ مهمان رسمی خارجی دارد و برنامه ویژه‌ای در سرای ملل بخش بین‌الملل نمایشگاه پیش بینی شده است. سوئیس، هند، هنگ کنگ، ترکیه، ایتالیا، فرانسه، چین کره جنوبی، آمریکا، آلمان، سوریه، لبنان، تونس، بحرین، مصر، آذربایجان، روسیه، صربستان و مکزیک و … از جمله کشور‌هایی هستند که در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

بخش مجازی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، اما از ۱۸ اردیبهشت آغاز به کار کرده و موازی با کار نمایشگاه کار عرضه کتاب را برعهده دارد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها