نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

فرهنگ مشترک زمینه‌ساز تحقق توسعه میان کشورهای «اکو» است

«محمدی لائینی» گفت: فرهنگ و دین مشترک میان کشور‌های عضو اکو می‌تواند زمینه‌ساز تحقق توسعه روابط باشد.
کد خبر: ۵۲۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲ - 10May 2022

فرهنگ مشترک زمینه‌ ساز تحقق توسعه میان کشورهای «اکو» استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی‌فقیه در مازندران امروز در افتتاحیه رویداد بین‌المللی پایتخت گردشگری عضو کشورهای اکو، ساری ۲۰۲۲ با بیان اینکه ایمان مردم مازندران به سده نخستین تاریخ اسلام می‌رسد که با افتخار این دین را پذیرفتند و در این اجلاس نیز از بخشی امت اسلامی میزبانی می‌شود، اظهار داشت: فرهنگ و دین مشترک میان کشور‌های عضو می‌تواند زمینه ساز تحقق توسعه روابط کشور‌های عضو شود.

وی افزود: مازندران دیار علویان ده هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۴ هزار و ۲۷۷ جانباز، ۲ هزار و ۳۶۱ آزاده تقدیم انقلاب کرد و این دلاورمردان و خانواده آنان سرمایه معنوی و اجتماعی جامعه هستند. همچنین ۱۴ هزار طلبه و روحانی در حوزه‌های علمیه مازندران، قم و مشهد فعالیت دینی دارند.

محمدی لائینی یادآور شد: مردم مازندران در طول تاریخ و تاریخ معاصر آثار و نمونه‌های فداکاری بسیاری خلق کردند که قابل توجه است و باید این فداکاری‌ها به مردم جهان نشان داده و معرفی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ اماکن مذهبی، بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ مسجد، بیش از هزار و ۳۰۰ امامزاده و اماکن متبرکه وجود دارد که هرکدام می‌تواند قطب فرهنگی و گردشگری باشد و برخی از مساجد قدمت هزار ساله دارند که علاوه بر محل عبادت، جاذبه گردشگری محسوب می‌شود.

محمدی لائینی با بیان اینکه هدف از تشکیل سازمان اکو، پیمان‌ها و قرارداد‌ها را که دولت‌ها منعقد می‌کنند آن است که فضای دوستی و روابط حسنه میان کشور‌ها برقرار باشد، خاطرنشان کرد: همچنین روح اخوت دینی نیز در کنار اشتراکات بشری، انسانی و هم نوعی در کشور‌های اسلامی عضو نیز برقرار است.

وی با اشاره به اینکه بدون شک زمینه‌های این هدف را باید شناسایی، تقویت و فعال کرد، افزود: یکی از زمینه‌های تحقق این هدف آشنایی با شرایط فرهنگی، اخلاقی، دینی مردم دیار علویان است که می‌تواند بخشی از جاذبه جامعه هدف باشد و گردشگران و سرمایه گذاران را به حضور در چنین فضایی تشویق کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: این اجلاس زمینه‌ای برای فراهم کردن همکاری در زمینه گردشگری، صنایع، کشاورزی، اقتصادی، تجاری و دیگر حوزه‌ها باشد و زمینه رشد و توسعه را برای استان و کشورمان فراهم کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها