امام جمعه یزد:

اولویت مسئولین رفع مشکلات معیشتی مردم باشد

آیت‌الله «ناصری» گفت: مسئولین استان با تمام توان جهت رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تلاش کنند.
کد خبر: ۵۲۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳ - 10May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت‌الله «محمدرضا ناصری» امام جمعه یزد در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اولویت بندی امور و پای‌بندی بر انجام آن‌ها در زمینه حل مشکل معیشت مردم، اظهار داشت: شواری اسلامی شهر با همکاری شهرداری و استانداری به دنبال حل مشکلات رفاهی و معیشتی مردم باشند و با تمام توان جهت برطرف کردن مشکلات اقتصادی تلاش کنند.

وی با اشاره بر روش غلطی که در صادرات و واردات پیش گرفته شده است، گفت: در صادرات و واردات نباید از ابتدا مبنای کار بر سود بیشتر باشد بلکه باید حل مشکل مردم و منافع مردم اولویت واردکنندگان و صادرکنندگان باشد و مورد توجه آن‌ها قرار گیرد.

ناصری بیان کرد: باید قوانینی برای واردکنندگان و صادرکنندگان وجود داشته باشد که سود ۱۰۰ درصدی را از میان بردارد و کالا‌های مورد نیاز مردم با حداقل سود به دست مصرف کننده برسد.

امام جمعه یزد با تاکید بر حذف دلالان در مسیر صادرات و واردات کالا‌های اساسی مردم، افزود: مسئله خودکفایی یک مسئله مهم است و شورای شهر بنابر وظیفه اجتماعی که دارد باید این مهم را در راس امور خود قرار دهد و با همکاری با سازمان‌های گوناگون مانند جهاد کشاورزی و دانشگاه‌ها در امور مختلف سعی شود که به خود کفایی برسند.

وی با اشاره به اهمیت خودکفایی در کشور گفت: خودکفایی، زمینه اشتغال جوانان را فراهم می‌کند و می‌تواند مسئله بیکاری را در جامعه حل کند.

ناصری با بیان اینکه حفظ هویت فرهنگی مردم از اهمیت زیادی برخوردار است، عنوان کرد: شورای شهر وظیفه دارد تا چشم انداز آینده شهررا با توجه به هویت فرهنگی مردم برنامه ریزی کند و تاریخ، دانش و فرهنگ مبنای این چشم انداز باشد.

امام جمعه یزد ادامه داد: هر شهر و جامعه‌ای باید از نظر مذهبی، تاریخی، فرهنگی و سلامت همیشه حرفی برای گفتن داشته باشد و یزد هم از این قضیه مستثنا نیست.

ناصری، مسئله آب استان یزد را یک مسئله حیاتی دانست و از شورای شهر خواستار توجه بیشتر به این مسئله شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها