فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری گیلان خبر داد؛

راه‌اندازی سازمان مردم نهاد حوزه ایثار و شهادت

«یعقوب‌نژاد» گفت: به دنبال راه‌اندازی سازمان مردم نهاد حوزه ایثار و شهادت هستیم تا در کنار دستگاه‌های فرهنگی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کند.
کد خبر: ۵۲۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳ - 11May 2022

مجمع زنان شاهد و ایثارگر گیلان تشکیل می‌شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «زهرا یعقوب نژاد» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در نخستین جلسه کمیته زنان دفاع مقدس استان گیلان در سال ۱۴۰۱ که با محوریت سوم خرداد برگزار شد، با اشاره به مصوبات آخرین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار داشت: مقرر شد اولویت‌های حوزه زنان و خانواده با محوریت دفاع مقدس احصا شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان فعالیت کمیته زنان دفاع مقدس را براساس سند تحول دولت سیزدهم در حوزه زنان و خانواده دانست و تصریح کرد: بر این اساس موظف به انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری مشترک با سازمان‌ها و دستگاه‌ها هستیم که به زودی نخستین تفاهم نامه ملی با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منعقد می‌شود.

وی از اعضای کمیته زنان دفاع مقدس خواست به برگزاری برنامه‌های مناسبتی سوم خرداد بسنده نکنند و افزود: به دنبال راه اندازی سازمان مردم نهاد حوزه ایثار و شهادت هستیم تا در کنار دستگاه‌های فرهنگی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کند.

یعقوب نژاد با بیان اینکه مدیرعامل سازمان مردم نهاد حوزه ایثار و شهادت عضو کمیته زنان دفاع مقدس استان خواهد بود، خاطرنشان کرد: تشکیل مجمع زنان شاهد و ایثارگر استان گیلان در دستور کار این کمیته قرار دارد تا به عنوان بازوی اجرایی کمیته در برنامه‌ها نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به لزوم جذب مخاطب از گروه‌های زنان، خانواده و جوانان در اجرای برنامه‌های دفاع مقدس، تاکید کرد: معرفی کتاب، برگزاری نشست‌های بصیرتی و روشنگری با موضوع جهاد تبیین، اجرای شب شعر و خاطره، برگزاری مسابقات فرهنگی - ورزشی در سطح مناطق روستایی و عشایری، برپایی نمایشگاه کتاب و نمایشنامه خواخی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده دستگاه‌ها ویژه سوم خرداد است.

رئیس کمیته زنان دفاع مقدس گیلان متذکر شد: تجلیل و تکریم خانواده‌های شهدا، برگزاری نشست‌هایی با محوریت بررسی نقش زنان در آزادسازی خرمشهر، میهمانی لاله ها، برگزاری نشست صمیمی با بانوان نویسنده و شاعر فعال در عرصه ایثار و شهادت، برپایی ایستگاه نقاشی، خاطره گویی رزمندگان، معرفی شهید شاخص دانش آموزی و اکران فیلم از دیگر برنامه‌ها در راستای بزرگداشت حماسه سوم خرداد است.

«سمیه اقدامی» دبیر کمیته زنان دفاع مقدس استان گیلان نیز در این جلسه از تشکیل بانک اطلاعاتی تشکل مردم نهاد حوزه ایثار و شهادت با محوریت مادران، همسران، دختران و خواهران شهدا و زنان رزمنده و ایثارگر خبر داد و اظهار داشت: زنان و دختران ایرانی سهم بزرگی در پیروزی‌های غرورآفرین انقلاب اسلامی به ویژه دوران دفاع مقدس دارند.

دبیر کمیته زنان دفاع مقدس گیلان با اشاره به خداگونه بودن حماسه آزادسازی خرمشهر در کلام معمار کبیر انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: سوم خرداد یادآور ایثار و فداکاری مردان و زنان الهی است که فقط با خدا معامله کردند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های گیلان، آزاد اسلامی، پیام نور و علمی - کاربردی اقدام به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهند کرد، افزود: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در مرکز استان و شهرستان‌ها توسط مشاورین بانوان در سوم و چهارم خرداد صورت می‌گیرد.

اقدامی، گلباران و عطرافشانی مزار مطهر شهدا، برگزاری رویداد ادبی و هنری «همت بلند» در قالب شعر، نقاشی، طراحی و خوشنویسی با همکاری بسیج دانش آموزی استان، برگزاری نشست تبیین نقش دانش آموزان در آزادسازی خرمشهر و برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه سوم خرداد را از جمله ویژه برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: اجرای طرح پویش «ایران مهربان»، بزرگداشت شهدای شاخص کارمند و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان استان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های «خورشید خانه ات باش» با حضور زنان حماسه آفرین در حماسه آزادسازی خرمشهر، تاکید کرد: ویژه برنامه بزرگداشت سوم خرداد به همت مرکز فرهنگی - دانشجویی امام و انقلاب اسلامی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان گیلان و با همکاری سازمان قرآنی دانشگاهیان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار