آمار ۲۶۰۰ روز جنایات ائتلاف سعودی علیه یمن منتشر شد

یک مرکز حقوق بشری جزئیاتی از جنایات ائتلاف سعودی طی ۲۶۰۰ روز از آغاز تجاوز به یمن را منتشر کرد.
کد خبر: ۵۲۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰ - 11May 2022

آمار ۲۶۰۰ روز جنایات ائتلاف سعودی علیه یمن منتشر شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مرکز توسعه و حقوق بشر «عین الانسانیه» آماری را از جنایات ائتلاف سعودی در ۲۶۰۰ روز از تجاوز به یمن منتشر کرد.

این مرکز شمار شهدا و مجروحان طی ۲۶۰۰ روز از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن را ۴۶ هزار و ۳۷۴ نفر اعلام کرد که ۱۷ هزار و ۷۷۵ نفر از آن‌ها شهید و ۲۸ هزار و ۵۹۹ نفر هم مجروح شدند.

مرکز مذکور در تشریح جزئیات خود گفت: شمار شهدا و مجروحان کودک طی ۲۶۰۰ روز از تجاوز به یمن ۴۰۲۸ شهید و ۴۵۹۵ مجروح بوده است. از مردان ۱۱ هزار و ۳۰۷ نفر شهید و ۲۱ هزار و ۹۱ نفر مجروح شدند. شمار شهدای زنان هم ۲ هزار و ۴۴۰ نفر و مجروحان ۲ هزار و ۱۹۳ نفر بود.

مرکز عین الانسانیه همچنین ادامه داد که ائتلاف سعودی طی ۲۶۰۰ روز ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۳۴۲ نیروگاه برق، ۶۱۴ شبکه و ایستگاه ارتباطی، ۲۱۸۵ منبع ذخیره آب، ۲۰۹۵ تاسیسات دولتی و ۶۸۲۷ جاده و پل را هدف قرار داده است.

این مرکز همچنین از حمله ائتلاف سعودی به ۴۰۵ کارخانه، ۳۸۴ تانکر سوخت، ۱۱ هزار و ۹۵۲ مرکز تجاری، ۴۳۴ دامداری و مرغداری، ۹ هزار و ۸۶۸ وسلیه نقلیه و ۴۸۲ قایق صیادی در این مدت خبر داد.

این گزارش می‌افزاید: متجاوزان طی این مدت ۵۹۰ هزار و ۷۷۰ منزل، ۱۸۲ تاسیسات دانشگاهی، ۱۶۶۲ مسجد، ۳۷۶ تاسیسات گردشگری و ۴۱۳ بیمارستان و درمانگاه بهداشتی را هدف قرار دادند.

ائتلاف سعودی همچنین طی این مدت ۱۲۱۶ مدرسه و مرکز آموزشی، ۹۷۹۹ زمین کشاورزی، ۱۳۹ مرکز ورزشی، ۲۵۴ اثر تاریخی و ۶۰ مرکز رسانه‌ای را مورد حمله و تخریب قرار داده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار