تجلیل از خانواده شهدای روحانی در لرستان

در آستانه برگزاری کنگره سراسری شهدای روحانی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و فرمانده سپاه لرستان با خانواده ۳ شهید روحانی در این استان دیدار کردند.
کد خبر: ۵۲۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱ - 11May 2022

مسئولان لرستان با خانواده‌های شهدای روحانی دیدار کردند

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، در آستانه برگزاری کنگره سراسری چهار هزار شهید روحانی کشور و گرامیداشت ۵۴ شهید روحانی لرستان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان، سردار «مرتضی کشکولی» فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، حجت‌الاسلام «هبت‌الله هاشمی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با خانواده‌های شهید «عبدالحسین مبشر»، «علی‌عباس حسین‌پور» و شهید «محمد کشوری» دیدار و از آنها تجلیل کردند.

حجت‌الاسلام «سید احمدرضا شاهرخی» در دیدار با خانواده شهید «علی‌عباس حسین‌پور» اظهار داشت: دیدار با خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان ایثار و جهاد و شهادت که همه مدال‌های افتخار را همراه با خود دارند، برای ما مایه افتخار و سر افرازی است.

وی افزود: خانواده شهید حسین‌پور الگوی یک خانواده جهادگر و پر تلاش هستند که محکم در مسیر آرمان‌های اسلامی و دینی ایستاده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: روحانیت نیز همانطور که در حفظ و استمرار اسلام نقش و وظیفه بی‌نظیری دارند، در شکل گیری، بقا و استمرار نظام اسلامی همیشه پیش قراول بودند و سردمدار حرکات فرهنگی و جهادی بودند.

حجت الاسلام شاهرخی بیان داشت: صبر، ایثار و مقاومت خانواده شهدا بهترین توشه و پشتیبان برای جمهوری اسلامی بوده و با حمایتشان باعث عزت و سربلندی نظام اسلامی شدند.

وی همچنین در دیدار با خانواده شهید «عبدالحسین مبشر» گفت: شهید مبشر از شهدای شاخص روحانیت در استان لرستان هستند که بعد از پیروزی انقلاب در مسیر و راه امام (ره) حرکت کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: در دوره‌ای که استبداد و ظلم و ستم و تیرگی همه جا را فرا گرفته بود و امام را تبعید کرده بودند و کسی نمی‌توانست صدایی از مخالفت بلند کند این شهید روحانی و سید فخر الدین رحیمی پرچم روشنگری را برافراشتند و راه نورانی امام که برگرفته از اسلام ناب بود را در محافل و مساجد و کانون‌ها تبلیغ کردند.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه شهید مبشر از فرهنگیان استان بودند و فقط در مرکز استان خود را محدود نمی‌کردند و به خدمت رسانی در دیگر شهرستان‌ها می‌پرداختند، تصریح کرد: شهید مبشر فردی تحصیل کرده بود که خلق و خوی ایشان تاثیرگذار در نسل جوان بود و در تربیت خیلی از جوان‌ها تأثیرگذار بودند.

وی افزود: این شهید گرانقدر بعد از پیروزی انقلاب اولین سرپرست بنیاد شهید بودند و در همه عرصه‌ها در تکاپو و مجاهدت و بدون خستگی فعالیت می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان همچنین در دیدار با خانواده شهید شیخ محمد کشوری گفت: روحانیت همیشه با فعالیت‌های تبلیغی، محراب، منبر، نماز جماعت و مردم‌داری و صلح فی ما بین پیش قدم در حرکت به سوی آرمان‌ها و ارزش‌های دینی بودند.

وی عنوان کرد: روحانیون در تشکیل نظام اسلامی و استمرار نظام اسلامی حضور پر رنگ داشته‌اند، روحانیون آن نسل در تبلیغ معارف اسلامی، آموزه‌های دینی، همراهی با امام فعال بودند و شهید کشوری نیز مزد زحمات خود که همان شهادت در این مسیر است را گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار