فرمانده دانشگاه جنگ ارتش عنوان کرد؛

آمادگی ارتش برای تغییر تاکتیک دفاعی متناسب با شرایط جدید

امیر سرتیپ ولی‌وند گفت: ما برای رصد اتفاقات نظامی در سطح بین‌المللی و تغییر تاکتیک متناسب با شرایط جدید آمادگی صد درصدی داریم.
کد خبر: ۵۲۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳ - 11May 2022

آمادگی ارتش برای تغییر تاکتیک دفاعی متناسب با شرایط جدیدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «حسین ولی‌وند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس آجا) امروز در دیدار با وابستگان نظامی ۲۷ کشور دنیا که در این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: سیاست و راهبرد نیروهای مسلح ایران کاملاً مشخص و واضح است و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشورهای متخاصم، راهبرد بازدارندگی فعال را اتخاذ کرده‌اند.

وی افزود: راهبرد و استراتژی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها که غالباً دوست و هم‌پیمان هستند، راهبردی کاملاً دوستانه و بر مبنای احترام متقابل است.

امیر ولی‌وند با اشاره به مأموریت نیروهای مسلح به‌ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران اسلامی اجازه نمی‌دهد هیچ کشوری استقلال و تمامیت ارضی ما را نادیده بگیرد و یا در امور داخلی‌مان دخالت کند؛ ما نیز بر مبنای همین استراتژی هیچ‌گاه در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی‌کنیم.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا تصریح کرد: فعالیت و آموزش‌های نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همچون سایر کشورها مشخص و واضح است و شاید مقداری در حوزه تاکتیک، متفاوت باشد.

وی با اشاره به تاکتیک‌های نوین نبرد در سطح نیروهای نظامی کشورهای مختلف دنیا، گفت: بسیاری از کشورها تاکتیک‌های نظامی خود را براساس شرایط جدید تغییر می‌دهند و همان‌طوری که می‌بینیم، درگیری‌ها و منازعاتی که امروز در سطح دنیا وجود دارد با تغییرات تاکتیکی فزاینده‌ای مواجه شده است. ما برای رصد اتفاقات نظامی در سطح بین‌المللی و تغییر تاکتیک متناسب با شرایط جدید آمادگی صد درصدی داریم.

فرمانده دافوس ارتش با تأکید بر اینکه پیشرفت در حوزه فناوری نیز یکی از مؤلفه‌های تغییر تاکتیک نظامی محسوب می‌شود، عنوان کرد: این دانشگاه ضمن انجام فعالیت‌های تئوریک، مبنای کار و فعالیتش عملی و کاربردی است و به واقع فعالیت‌های آموزشی دانشگاه فرماندهی و ستاد غالباً کاربردی و عملیاتی هستند.

بنابراین گزارش، وابستگان نظامی ۲۷ کشور دنیا در قالب یک هیئت نظامی ۴۲ نفره صبح امروز ضمن دیدار با فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا از بخش‌های مختلف این دانشگاه اعم از دانشکده فرماندهی و ستاد، دانشکده جنگ و دانشکده پشتیبانی و ستاد بازدید کردند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار