تقدیر رئیس بنیاد شهید از قهرمانی که مدالش را به خانواده شهید داد

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از «مهراب عنایتی» قهرمان کاراته جهان که مدال طلای جهانی خود را به خانواده شهید «سید قربان بذرگری» اهدا کرده بود تجلیل کرد.
کد خبر: ۵۲۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳ - 12May 2022

تقدیر رئیس بنیاد شهید از قهرمانی که مدالش را به خانواده شهید دادبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تقدیر از «مهراب عنایتی» قهرمان کاراته جهان که در ساختمان شهید رسول‌زاده برگزار شد، ضمن تقدیر از این ورزشکار قهرمان برای اهدای مدال طلای جهانی خود به خانواده شهید «سید قربان بذرگری»، اظهار داشت: کسانی که اهل انس با شهدا هستند مسیر درست را در زندگی پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به جایگاه و حضور شهدا در زندگی خانواده‌های آنها، خاطرنشان کرد: روایت‌های متعددی شده است از خانواده‌های معظم شهدا که حضور ملموس آن‌ها را در زندگی خود احساس کرده‌اند. کتابی هم منتشر شده است که در آن شاهدینی حضور شهدا را در زندگی خود روایت کرده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم ضمن آرزوی توفیق برای قهرمان کاراته جهان با اهدای لوح تقدیر از مهراب عنایتی و همسرش تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

«محراب عنایتی» قهرمان کاراته جهان در این مراسم با اشاره به علت اهدای مدال طلای جهانی خود به خانواده شهید سید قربان بذرگری اظهار داشت: در مسابقات جهانی کاراته جهانی نذر کرده بودم که اگر مدال طلای جهانی را کسب کنم آن را به شهید گمنام اهدا کنم، اما در نهایت این مدال را به خانواده شهید مفقودالاثری اهدا کردم. گرفتن مدال طلا برایم مهم بود، زیرا سرود ملی ایران در عرصه بین‌المللی پخش می‌شود و پرچم مقدس جمهوری اسلامی به اهتزاز در می‌آید.

قهرمان کاراته جهان پیش از این در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: قبل از مسابقات جهانی با خود قرار گذاشتم اگر مدال کسب کنم آن را تقدیم یک شهید مفقودالاثر کنم و در فینال مسابقات در حالی که تا ۱۰ ثانیه آخر ۲ امتیاز از حریف خود عقب بودم نیت خود به ذهنم خطور کرد و انگیزه مضاعفی پیدا کردم و در پایان با چهار امتیاز اختلاف و قهرمانی، مدال طلا را به دست آوردم.

وی درباره اعطای مدال افزود: هرگاه خواستم نیت خود را عملی کنم مانعی ایجاد می‌شد انگار شهید خاص مدنظر من هنوز پیدا نشده بود، از اینکه چند سال نتوانسته بودم دین خود را ادا کنم خیلی ناراحت بودم تا اینکه در سال ۱۴۰۰ با خانواده شهیدی از سلسله سادات و ذریه حضرت زهرا (س) و مفقودالاثر با شرایطی خاص آشنا شدم و خداوند کمک کرد تا بتوانم مدال طلایم را به صاحب اصلی آن تقدیم کنم.

عنایتی تصریح کرد: قهرمانان اصلی شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های آنان هستند که زینب‌وار سبب عزت ایران اسلامی شدند.

وی انگیزه خود را از این اقدام ادای دین به مادران شهدا دانست و گفت: روزی که قرار بود مدال در مراسمی با حضور فرماندهان ارتش و خانواده‌های معظم شهدا به خانواده این شهید اهدا شود آنچنان اشک شوقی ریختم که تمام حضار سالن نیز اشک ریختند.

شهید «سید قربان بذرگری» دهم خرداد سال ۱۳۴۱ در روستای اسفاران از توابع شهرستان طالقان استان البرز دیده به جهان گشود. این شهید والامقام از افسران لشکر ۵۸ ذوالفقار نیروی زمینی ارتش بود که در سی و یکم تیرماه سال ۱۳۶۷ در یک نبردی شجاعانه در خط مقدم ایستادگی کرد و در حالی که مجروح شده بود به اسارت دشمن بعثی درآمد و زیر شدیدترین شکنجه‌ها به مقام شامخ شهادت نائل آمد و تا امروز پیکر مطهر وی پیدا نشده است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها