پناهجویان اوکراینی بردگان جدید اروپا و رژیم صهیونیستی

پناهجویان اوکراینی به بردگان مدرن کشور‌های اروپایی و اسرائیل تبدیل شده اند.
کد خبر: ۵۲۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰ - 13May 2022

پناهجویان اوکراینی بردگان جدید اروپا و رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، از زمان آغاز جنگ اوکراین حدود شش میلیون اوکراینی کشور خود را ترک کردند و عمدتا به کشور‌های اروپایی رفتند. تعداد این افراد، روزانه در مسیر تصاعدی افزایش می‌یابد.

به گزارش «thefrontierpost»، پناهجویان اوکراینی که عمدتا زن و کودک هستند در حالی در روز‌های آغاز جنگ با اعتماد به میزبان‌های اروپایی خود وارد این کشور‌ها می‌شدند که از آینده شومی که در انتظارشان بود، خبر نداشتند.

تاکنون گزارش‌های متعددی از تجاوز به زنان و دختران پناهجوی اوکراینی در کشور‌های اروپایی مانند انگلیس، رومانی، لهستان، بلژیک، فرانسه و … منتشر شده است. براساس گزارش‌های مذکور، زنان و دختران پناهجوی اوکراینی در کشور‌های اروپایی به اصطلاح میزبان، با آزار جنسی، تجاوز، رابطه جنسی به ازای مسکن و … مواجه شده اند.

به نظر می‌رسد جنگ اوکراین، بازار برده جنسی در اروپا را پر رونق کرده و با ورود این همه نیروی کار ارزان قیمت و البته آسیب پذیر، اروپا وارد دوره جدیدی از تجارت برده شد. دلیل این ادعا شرایطی است که کشور‌های اروپایی برای پذیرش پناهجویان اوکراینی تعیین کردند.

مهم‌ترین شرط اعلام شده برای پناهجویان، معرفی فردی برای پذیرششان در کشور میزبان است. در دسترس‌ترین راه برای پیدا کردن چنین فردی نیز شبکه‌های اجتماعی هستند. اما باید گفت که این راه، خطرات قربانی استثمار جنسی و قاچاقچیان انسان شدن را شدیدا افزایش می‌دهد.

به عنوان مثال، دولت انگلیس در قالب طرح «خانه‌ها برای اوکراین»، به صاحبان خانه‌های پذیرنده پناهجیان اوکراینی ۳۵۰ پوند می‌پردازد. این پرداخت‌ها نیز تا پایان سال جاری تامین بوده شده است و پس از آن پناهجویان اوکراینی احتمالا به خیابان‌ها پرت می‌شوند. همزمان دولت «بوریس جانسون» اعلام کرد که امکان بررسی متقاضیان میزبانی را ندارد.

معنای دقیق طرح مذکور این است: زنان اوکراینی که از طریق شبکه‌های اجتماعی میزبان خود را می‌یابند، ممکن است در هر جایی و در هر شرایط غیرانسانی توسط میزبانی که می‌خواهد ماهانه ۳۵۰ پوند از دولت بگیرد، مورد سوءاستفاده قرار بگیرند.

براساس آمار‌های اخیر آژانس ملی جنایت انگلیس، دستکم ۶ هزار تا ۸ هزار مجرم برده داری مدرن در این کشور وجود دارند؛ بنابراین می‌توان با اطمینان گفت گفت که طرح «خانه‌ها برای اوکراین»، زمینه را برای سوءاستفاده این جمعیت بیمار و کلاهبردار فراهم می‌کند.

نکته جالب‌تر این که، کشور‌های میزبان پناهجویان اوکراین در اروپا به مردم خود برای برخورد با آن‌ها آموزش‌هایی عجیب مانند «تماس با مقام‌ها برای پس گرفتن پناهجویان» می‌دهند.

البته سوءاستفاده جنسی از پناهجویان اوکراینی منحصر به کشور‌های اروپایی نبوده است. گزارش‌های متعددی از بردگی جنسی زنان و دختران پناهجوی اوکراین در اراضی اشغالی نیز منتشر شده است. کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که صهیونیست‌ها بلافاصله پس از ورود پناهجویان اوکراینی به اراضی اشغالی به دنبال استثمار آن‌ها به عنوان برده جنسی بودند.

شماری از پناهجویان زن اوکراینی نیز گفتند که به محض ورود به فرودگاه «بن گوریون»، مورد آزار و اذیت صهیونیست‌ها قرار گرفته و به ارائه خدمات جنسی تشویق شدند.

بیش از ۱۰۰ پناهجوی اوکراینی نیز گفتند که طعمه مردی شده اند که به آن‌ها برای خروج از اوکراین کمک مالی کرده بود. آن‌ها گفتند که در بدو ورود به اراضی اشغالی مرد مذکور مدعی شد آن‌ها باید به جای پولی که قرض گرفته اند، خدمات جنسی بدهند.

«تایمز آو اسرائیل» نیز از دستگیری یک شبکه جنایتکار جنسی در ژانویه ۲۰۲۲ خبر داد که تعداد زیادی زن پناهجوی اوکراینی را به اراضی اشغالی منتقل کردند.

گروه جنایتکار مذکور ترتیب سفر و محل زندگی زنان مذکور را می‌داد و آن‌ها را به عنوان بردگان جنسی اداره می‌کرد. این گروه جنایتکار زمانی که آن‌ها در اوکراین بودند، با زنان اوکراینی ارتباط برقرار کرده و سپس آن‌ها را برای بردگی جنسی به اراضی اشغالی منتقل کردند.

شاید این مصائبی که پناهجویان اوکراینی از سر گذرانده اند، مهم‌ترین دلیل آن‌ها برای ورود به روسیه به عنوان کشور میزبان باشد؛ جایی که دستکم چند نفر از اقوامشان در آن زندگی می‌کنند و مردمش فرهنگ و زبان یکسانی دارند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار