نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

یکی از آموزه‌های سبک زندگی اسلامی عفاف اقتصادی است

«صفایی بوشهری» گفت: یکی از آموزه‌های سبک زندگی اسلامی عفاف اقتصادی است که تحقق آن آثار و پیامدهای مهمی در جامعه و زندگی دارد.
کد خبر: ۵۲۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳ - 13May 2022

یکی از آموزه‌های سبک زندگی اسلامی عفاف اقتصادی استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» امام جمعه بوشهر، در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های اقتصادی دولت اظهار داشت: برخی نواقص و مشکلات در حوزه اقتصادی کشور وجود داشت که اصلاح و تحول در این وضعیت یک ضرورت بوده است.

وی با تاکید بر لزوم تحول در نظام بانکداری کشور گفت: تحول بنیادین در عرصه اقتصاد و بانکداری ضروری است؛ زیرا بانک‌ها پیش از آنکه به مردم تسهیلات پرداخت کنند برگشت پول و سود آن مورد توجه قرار می‌دهند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه دولت آیت‌الله رئیسی برای تحول اقتصادی کارهای مهمی تدوین و عملیاتی کرده است افزود: این اقدامات باعث می‌شود که همگان باید کمک کنند تا به نتیجه برسد و اقتصاد ایران از مشکلات رها شود و به شکوفایی برسد.

وی به اهمیت طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: از آثار اجرای این طرح می‌توان به بهبود وضعیت اقتصادی مردم و کنترل تورم اشاره کرد و امیدواریم باعث بهبود وضعیت معیشت مردم شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: امیدواریم شرایط به گونه‌ای شود که مردم به ویژه اقشار کم درآمد و نیازمند نگرانی معیشتی نداشته باشند که در راستا باید همه کمک کنند تا این مشکلات برطرف شود و به اقتدار اقتصادی دست یابیم.

امام جمعه بوشهر با گلایه از برخی افراد در پرالتهاب کردن فضای جامعه نسبت به تنگنایی که ایجاد می‌شود گفت: در برخی موارد که تنگناهای اقتصادی ایجاد می‌شود گروهی مانند قاچاقچیان عمده مواد غذایی، محتکران، به شدت فضای جامعه را ملتهب می‌کنند.

وی با تأکید بر نظارت جدی در شناسایی محتکران و برخورد با آنان افزود: در شناسایی محتکران مواد غذایی باید انقلابی و جهادی وارد عمل شد و قوه قضائیه با این افراد قاطعانه برخورد کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی زمینه حل مشکلات در همه عرصه‌ها است اظهار داشت: یکی از آموزه‌های سبک زندگی اسلامی عفاف اقتصادی است که تحقق آن آثار و پیامدهای مهمی در جامعه و زندگی دارد.

وی، حفظ حقوق مردم و جلوگیری از تعرض و تجاوز اقتصادی به زندگی دیگران را از آثار عفاف اقتصادی دانست و تصریح کرد: کم فروشی، گران‌فروشی، سرقت، ایجاد ضرر و زیان، رشوه‌خواری، رانت‌خواری، زمین‌خواری از جمله گناهان است که رعایت عفاف اقتصادی از بروز این تخلفات جلوگیری می‌کند.

صفایی بوشهری، رعایت تقوا و عفاف اقتصادی را از ویژگی مؤمنان دانست و بیان کرد: انسان دارای عفاف در برابر ایزد منان و مردم جامعه جایگاه مهم دارد.

امام جمعه بوشهر، با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با معلمان توجه به وارد شدن علم نافع در کتب درسی را یکی از ضروریات دانست و افزود: این مهم زمینه توانمندسازی و کارآمدی زندگی اجتماعی را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با رئیس جمهور سوریه گفت: برخی کشورهای عربی به جای اینکه با رژیم اشغالگر قدس مقابله کنند نیروهای مبارز فلسطینی تضعیف می‌کنند و ارتباط خودشان را با مجاهدان و مبارزان فلسطینی کاهش می‌دهند و با سران رژیم صهیونیستی روابط عادی‌سازی برقرار می‌کنند.

امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه سوریه در یک جنگ بین‌المللی پیروز شد خاطر نشان کرد: اعتبار سوریه امروز بسیار بهتر از گذشته است و این مهم به سبب خط مقاومت و وحدت آن، وجود شخصیت‌هایی مانند شهید سلیمانی، بزرگان و مردم غیور سوریه است.

وی تنها را پیروزی بر جهان استکبار را تقویت خط مقاومت دانست و افزود: تنها راه پیروزی در برابر رژیم اشغالگر قدس و استکبار جهانی مقاومت است هیچ راه دیگری نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها