حمله به مراسم تشییع شهدای ارتش سوریه در نبل و الزهراء

حمله راکتی نیروهای مسلح وابسته به ترکیه به مراسم تشییع پیکر شهدای دفاع محلی در نبل و الزهراء سوریه به کشته شدن یک کودک سوری و زخمی شدن یک نفر دیگر منجر شد.
کد خبر: ۵۲۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱ - 13May 2022
حمله به مراسم تشییع شهدای ارتش سوریه در نبل و الزهراءبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، گروه‌های شبه نظامی وابسته به ترکیه در سوریه امروز مراسم تشییع پیکر شهدای دفاع محلی در شهرک‌های شیعه نشین نبل و الزهراء را هدف حمله خمپاره‌ای و راکتی قرار دادند.
 
به گزارش المیادین، در این حمله یک کودک سوری به شهادت رسیده و یک نفر دیگر زخمی شد.
 
افرادی مسلح ظهر امروز مینی‌بوس حامل نیروهای دفاع محلی ارتش سوریه را در بین منطقه «نبل» و «الزهراء» را هدف قرار دادند که در پی آن ۱۲ نفر از این نیروها کشته و ۱۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند. این نیروها حین انتقال از نقطه درگیری در محور «عینجاره» واقع در غرب استان حلب هدف قرار گرفتند.
 
برخی از رسانه‌های محلی سوریه می‌گویند که عناصر گروه تروریستی «هیئة تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) این حمله را انجام داده‌اند؛ اما با این حال، منابع رسمی سوریه هنوز گزارشی در این خصوص منتشر نکرده‌اند.
 
شهرک‌های نبل و الزهراء  دو شهر مهم شیعه نشین سوریه‌ در ۲۰ کیلومتری شمال غربی شهر حلب و ۲۵ کیلومتری مرز ترکیه و در حاشیه اتوبان بین المللی حلب ـ ترکیه است که  طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ و در جریان بحران سوریه توسط گروه‌های تروریستی محاصره شده و اهالی آنجا از زن و مرد و پیر و جوان با وجود رنج و دشواری بسیار دلیرانه مقاومت کردند تا در نهایت، آنجا به دست ارتش و نیروهای مردمی سوریه آزاد شد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار