امیر پوردستان در پنجمین جشنواره مالک اشتر نزاجا:

تهدیدات اخیر آمریکایی‌ها نشان داد که عدم خوش‌بینی رهبر انقلاب به مذاکرات بی‌دلیل نبود/ناکامی تلاش "داعش" برای نزدیکی به مرزهای ایران

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: دشمنی که پس از مدت‌ها کینه‌ورزی و توطئه‌پردازی امروز به ما نزدیک شده است مطمئنا به دنبال ایجاد غفلت و ضربه زدن است؛ لذا مسئولان کشور نباید به دشمن خوش‌گمان باشند.
کد خبر: ۵۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ - 02September 2015

تهدیدات اخیر آمریکایی‌ها نشان داد که عدم خوش‌بینی رهبر انقلاب به مذاکرات بی‌دلیل نبود/ناکامی تلاش

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، در پنجمین جشنواره مالک اشتر نزاجا که صبح امروز در سالن شهید مطهری ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، در جمع فرماندهان ارشد نزاجا اظهار داشت: فرمانده باید به تمامی سطوح یگان خود اشراف کامل داشته باشد.

وی افزود: فرمانده هوشمند باید کاستیها، نواقص و قابلیتهای موجود را بشناسد و در صورت بروز مشکل، خود بهعنوان یک محور در متن جریان حاضر باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه فرمانده باید ولایتمدار باشد، تصریح کرد: فرمانده مطلوب باید در یگان خود همواره حاضر بوده، مسائل را از نزدیک تحت نظارت داشته باشد، و پیش از بروز مشکلات اقدام به ساماندهی امور کند.

امیر پوردستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مذاکرات هستهای گفت: همانطور که امیرالمومنین(ع) فرموده است "هرگاه دشمن از باب دوستی وارد شد باید از او پرهیز کرد".

وی افزود: دشمنی که پس از مدتها کینهورزی و توطئهپردازی امروز به ما نزدیک شده است مطمئنا به دنبال ایجاد غفلت و ضربه زدن است؛ لذا مسئولان کشور نباید به دشمن خوشگمان باشند.

* دلیل عدم خوشبینی رهبر انقلاب به مذاکرات

فرمانده نزاجا با اشاره به وضعیتی که پس از حصول توافق در کشور ایجاد شد، بیان کرد: عدهای بعد از این جریان احساس کردند که ما دیگر با آمریکا هیچ مشکلی نداریم و همه چیز تمام شده است؛ اما واقعیت امر اینگونه نیست؛ چون دشمنی ما با آمریکا ریشهدار است.

امیر پوردستان اظهار داشت: همانطور که دیدیم هنوز از صدور توافقنامه چندی نگذشته بود که وزیر دفاع آمریکا و دیگر دولتمردان این کشور در مقابل جمهوری اسلامی موضعگیری کردند، و این موضعگیریها نشان داد که مقام معظم رهبری بی دلیل نگفته بودند که "به مذاکرات خوشبین نیستم".

وی با بیان اینکه تعامل، رقابت و تقابل، سطوح برقراری روابط در دیپلماسی امروز است، افزود: اگرچه امروز با طرف مقابل به توافقی رسیدهایم، اما باید توجه داشته باشیم که کشور ما در بسیاری از مسائل منطقهای با آمریکا در تقابل است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: محور مقاومت و بیداری اسلامی که امروز از سوی جمهوری اسلامی پشتیبانی میشود از طرف آمریکا سرکوب شده و مورد هجمه قرار میگیرد، و در حالی که ما با رژیم صهیونیستی مشکل جدی داریم، آمریکا رژیم صهیونیستی را خط قرمز خود می داند.

امیر پوردستان با اشاره به سیاستهای خصمانه آمریکا در سطح منطقه گفت: آمریکاییها به دنبال تجزیه کشورهای منطقه بهویژه عراق، سوریه و یمن هستند؛ زیرا ایجاد خاورمیانه جدید تنها از این طریق ممکن است.

* حافظه تاریخی ملت ایران مملو از جنایات آمریکاست

وی تأکید کرد: حافظه تاریخی ملت ایران مملو از جنایات آمریکاست؛ زیرا آمریکا از بدو پیروزی انقلاب اسلامی با پشتیبانی از گروههای معارض، قائله کردستان را به راه انداخت و سپس برای از بین بردن انقلاب اسلامی جنگ هشت ساله را راهاندازی کرد؛ اما وقتی نتوانست در جنگ سخت به اهداف خود دست یابد ناچار شد راهبرد خود را تغییر دهد و طبق فرمایش مقام معظم رهبری با یک "پیچ تاریخی" مواجه و ناچار به تغییر راهبرد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: آمریکا در ادامه سیاستهای خصمانه خود، با بکارگیری راهبرد مذهب علیه مذهب و به راه انداختن جنگهای نیابتی به دنبال دستیابی به اهدافش در منطقه است.

امیر پوردستان با اشاره به حمایت آمریکا از گروه های تکفیری تروریستی منطقه عنوان کرد: داعش امروز برای ما یک تهدید نظامی در حوزه سخت نیست؛ بلکه یک تهدید نرم با استفاده از جنگ و ابزار سختافزاری است. هدف نهایی داعش مخدوش کردن چهره واقعی اسلام و تخریب ارزشهای این مکتب است که این جریان به دنبال همان جنگ نرم آمریکا اجرا میشود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: گروهک تروریستی داعش سال گذشته فعالیتهایی را برای نزدیک شدن به مرزهای ما داشت که با آمادگی یکانهای نیروی زمینی نتوانست کاری از پیش ببرد. نیروهای مسلح ما تمامی حرکات را رصد می کنند و جایی برای نگرانی ملت وجود ندارد.

وی ادامه داد: بیش از 2هزار مؤسسه در جهان به دنبال اسلامهراسی و تبلیغات سؤ علیه مکتب اسلام هستند، اما همانطور که تاکنون مشاهده کردیم این تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب بوده که راهبردهای ضد اسلامی آنها را ناکام گذاشته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان گفت: یکی از تهدیداتی که امروز آمریکا از طریق جنگ نرم علیه ما ایجاد کرده هدف قرار دادن نسل جوان برای ساختن آیندهای مطابق با منافع خودش است؛ لذا باید مراقب فرزندان و جوانان خود باشیم و امروز دغدغه فرزندان ما نباید واتساپ، وایبر، توئیتر، فیسبوک و تلگرام باشد.

در پایان این مراسم 71 نفر از فرماندهان برتر نزاجا تقدیر شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار