معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح:

لزوم افزایش سرانه مطالعه در نیرو‌های مسلح/ تجارب «نزاجا» به دانش راهبردی تبدیل شود

امیر سرتیپ باقری گفت: باید تلاش کنیم که با فرهنگ‌سازی، سرانه مطالعه را در سطح نیرو‌های مسلح افزایش دهیم.
کد خبر: ۵۲۲۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷ - 14May 2022

امیر سرتیپ باقریبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمدحسن باقری» معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح، در مراسم رونمایی از ۱۲ عنوان کتاب نیروی زمینی ارتش که صبح امروز (شنبه) در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، اظهار داشت: محتوا مهم‌ترین اصل آموزش است و آموزشی که به‌روز و کارآمد نباشد، نمی‌تواند نیاز‌های سازمان را تأمین کند.

وی افزود: اگرچه ترجمه و استفاده از متون سایر کشور‌ها می‌تواند کارآمد باشد، اما ترجمه نمی‌تواند تمامی نیاز کشور ما را تأمین کند.

معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: ترجمه کتاب‌های روز دنیا می‌تواند به ما در حوزه دشمن‌شناسی کمک کند؛ اما باید مراقب باشیم که در این عرصه به سمت و سوی تقلید نرویم.

امیر باقری تأکید کرد: باید دقت کنیم که در بحث ترجمه، آن چیزی که در کتاب‌های نظامی دشمنان ما آمده، چیزی است که آن‌ها از آن عبور کرده‌اند؛ لذا باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشیم و از تولید علم روز که متناسب با نیاز حوزه عمل خودمان است، غافل نشویم.

این مقام عالی‌رتبه نظامی با اشاره به اهمیت مطالعه عنوان کرد: باید تلاش کنیم که با فرهنگ‌سازی، سرانه مطالعه را در سطح نیرو‌های مسلح افزایش دهیم.

وی همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی را یکی دیگر از اصول مهم در ارتقاء سطح تربیت و آموزش در نیرو‌های مسلح دانست و گفت: همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی می‌تواند به ارتقاء سطح علمی و آموزش نیرو‌های مسلح و همچنین انجام اقدامات عملی و دانشگاهی می‌تواند به بومی‌سازی علوم در نیرو‌های مسلح کمک کند.

معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش در عرصه دفاع مقدس، جبهه مقاومت و عرصه‌های داخلی، دارای تجارب بسیار ارزشمندی است که می‌توان این تجارب گرانقدر را به دانش راهبردی تبدیل کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار